Restauratie Airwolf 600 size

Hallo,

Ik heb een airwolf overgenomen van iemand, dat wil zeggen alleen de romp.
Het model heeft een tailboomstrike meegemaakt, er is dus wel wat werk aan de winkel om hem weer netjes vliegend te maken.
Het mechaniek zal mijn trex 600 gaan worden. die is verder in prima staat.
Nu ben ik alleen benieuwd naar de materialen die ik het beste kan gebruiken voor tail reparatie. In principe zijn alle delen nog aanwezig en zit het merendeel nog aan elkaar ook.
Het betreft een funkey airwolf 50 size, ik ben helemaal nieuw in schaal helies dus zodoende deze post.

bvd Chris

hoi persoonlijk zou ik voor keeper mat gaan , die volgt mooi de rondingen , zonder te plooien(hobby-in waalwijk) , icm epoxy, ook carbon mat is een optie echter wat moeilijker te verwerken in bochten kort na elkaar.
wel eerst oppervlak goed vetvrij maken en licht opschuren ivm hechting.
gr rinie

als ik het goed begrijp repareer je dan van de buitenzijde, in principe zijn bijna alle delen aanwezig.
mijn was dan ook om hem van binnen uit te lijmen met .... en dan te plamuren met..... gronden, spuiten blanke lak en klaar.?? of is het niet zo simpel. Ik zal een foto plaatsen van het projekt als ik er tijd voor heb. Dat geeft een volledigere indruk.

Zoals je omschrijf gaat het naar mijn idee niet werken. Volgens mij heb ik die schade body ook op MP zien staan. Ik ben bang dat de reparatie groter word dan je denk.

Creatief bezig gaan met polyester / glasvezel denk ik. Succes met bouwen.

Repareren moet vanuit de binnenzijde gebeuren, anders krijg je een lelijke "bult" op de staartboom. Je zou b.v. een aluminium plaatje in vorm kunnen maken op de buitenzijde van de staart als mal. Dat zet je dan in de was, goed vastklemmen (met postelastieken ofzo) en de reparatie voer je dus met epoxy + glasmat vanuit de binnenzijde uit. De genoemde keepermat is op een bepaalde manier geweven zodat het mooi in alle hoekjes valt.