Restauratie Corvette ZR-1

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door skipper, 23 mrt 2016.

  1. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    We hebben het er maar druk mee als "her-intreder" in de brandstof modelautowereld. Eind jaren '90 van de vorige eeuw hier veel in gedaan, de tijd dat de off-road circuits begonnen op te komen en op diverse evenementen demo's gereden en dat soort dingen. Ooit zelfs nog eens mee gedaan aan de Veronica strandrace!!

    Daarna vele jaren alles uit het oog verloren, maar niet uit het hart. Al die jaren zijn de bakken met onderdelen en oude auto's wel ergens in de werkplaats blijven staan. Afgelopen winter de hobby weer opgepakt, en begonnen met de bouw van een oude Blazer, http://www.modelbouwforum.nl/threads/30-jaar-oud-van-electro-naar-nitro-project.239925/ maar aangezien ik het zonde vindt om deze auto echt veel km's te laten lopen, maar we de smaak wel weer te pakken hebben, zijn we weer aan een 2e restauratie begonnen.

    De keuze is gevallen op de Corvette ZR-1 van Kyosho.
    Deze wagen blijkt na controle helemaal compleet, en volledig intact te zijn. Dat leek me een mooi uitgangspunt om mee te beginnen. Echter is hij ik denk zo'n kleine 10, 15 jaar geleden zo ergens in de opslag gegaan, wat inhoud dat er vooral wat schoonmaken een behoorlijke klus aan is.

    2016-03-22 10.15.08.jpg
     
  2. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    2016-03-22 10.15.37.jpg

    Ziet er niet uit! maar je moet een beetje door het vuil heen kunnen kijken
     
  3. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    2016-03-23 10.34.39.jpg

    Vandaag de aluminium delen behandeld in een tri-bad, dat scheelt een hoop werk, en zien er weer uit als nieuw!
     
  4. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    2016-03-23 10.46.19.jpg

    Nu elk onderdeel demonteren, schoonmaken, en terugbouwen
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Leuk om deze een tweede leven te geven, is de body nog goed bruikbaar?
     
    skipper vindt dit leuk.
  6. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    De orginele Corvette body heb ik maar kort gebruikt, en destijds al vervangen voor die van een Porsche. In de voorraad, heb ik nog enkele ongebruikte body's van BMW liggen en omdat vooral het rijden voorop staat heb ik besloten om voorlopig maar een van deze body's te gebruiken.
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    ah je bent al begonnen zie ik. Nice
     
    skipper vindt dit leuk.
  8. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    2016-03-24 10.17.19.jpg 2016-03-26 16.06.18.jpg

    Oude brandstof... echt een ramp om dat na zoveel jaren weer overal vanaf te krijgen. Uiteindelijk heb ik iets gevonden wat echt goed werkt. Aluminium reiniger. Dit wordt gebruikt in de transport wereld om traanplaat en dergelijke mee schoon te maken. Je moet er wel mee voorzichtig mee omgaan want het werk als een zuur.

    Een beetje in een bakje, kunststof onderdeel een minuutje of 5 in leggen, en vervolgens met water en een borstel af spoelen. Het heeft totaal geen effect op kunststof, maar de oude brandstof laat zich vervolgens zonder moeite weg borstelen.
     
  9. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    2016-03-26 16.53.31.jpg
    Zo, we hebben weer een rollend chassis. Nieuwe olie in de dempers en voorzien van de nodige kogellagers. Vandaag iemand gesproken die m'n project ook wel kan waarderen, en deze kwam met de aanbieding om de diverse kunststof steunen zoals voor de as van de motor naar achter, en voor de servo's op zijn CNC draai/freesbank te maken. Dat aanbod hebben we dankbaar aangenomen natuurlijk, de originele zijn nog wel goed maar uit alu lijkt me net iets beter staan.
     
  10. fastplane

    fastplane

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    215
    Locatie:
    België
    Ziet er heel goed uit.
    Als je interesse hebt, ik heb net hetzelfde rollend chassis op zolder staan ;)
     
  11. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Doe je die weg? Dan heb ik er zeker interesse in
     
  12. fastplane

    fastplane

    Lid geworden:
    6 mrt 2007
    Berichten:
    215
    Locatie:
    België
    Ja, die mag zeker de deur uit.
    Stuur me anders even je e-mail adres via pb dan zend ik je een paar foto's.
     
  13. justme

    justme

    Lid geworden:
    30 okt 2013
    Berichten:
    121
    Grappig,

    Ik heb een kyosho rampage, hetzelfde chassis maar dan als buggy. Wist niet dat er ook een onroad variant was. Weer wat geleerd :)
     
  14. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Zo kwam ik tot de ontdekking dat er ook een off road versie in omloop is, hahahaha...
     
  15. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    2016-04-17 16.53.05.jpg

    Weer even wat update's: de aandrijving is weer compleet gemonteerd
     
  16. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    2016-04-23 10.34.19.jpg

    Het enige wat nog ontbreekt zijn de servo's en ontvanger, die zijn in bestelling en zal ik deze week wel in de bus krijgen..
     
  17. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Maar.... in plaats van een restauratie, heb ik besloten ook hier maar weer een eigen stempel op te drukken en er een eigen ontwerp van te maken. Bij Top RC een body van een VW Kever Baja gevonden. Hiervoor is het wel nodig dat de wielbasis iets verlengt wordt dus inmiddels ook alweer een adres gevonden waar ze een nieuwe bodemplaat op maat kunnen maken. Heb ook al andere banden getest maar dat binnenkort weer..

    2016-04-24 20.07.00.jpg
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Mooi projectje weer! Alles ziet er weer uit als nieuw. Welke producten gebruik je eigenlijk?
     
  19. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    WD40 - Remreiniger- Brillo schuursponsjes - en een sopje met afwasmiddel krijgen eigenlijk alles wel schoon. In sommige gevallen van hardnekkige vervuiling heb ik aluminium reiniger gebruikt
     
  20. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    vallen de onroad wielen niet wat klein uit bij die baja kever?
    Maar mooie setup hoor :) mooie restauratie!
     

Deel Deze Pagina