Restauratie Corvette ZR-1

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door skipper, 23 mrt 2016.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Clean hoor. Zwarte velgen zijn mooie toets. Die beugel vooral als bevestiging is ook nice, kende dat niet. Om te muggeziften, een detail: de lange schroeven voor de "motor" te bevestigen: geen sleufschroeven maar kruis of binnenzeskant. En om de schroefdraad te verbergen doe ik vaak een alu buisje erover, ziet er vaak meteen strakker uit nog. Mooi mooi
     
    skipper vindt dit leuk.
  2. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Schroeven helaas geen andere op voorraad, buisjes genoeg hahaha.... zelfs verchroomde

    20160517_195736.jpg
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    geef toe, mooier? De moer zou ik dan ook weglaten. Buisje doet dienst als afstandsbus.
     
  4. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Vandaag wat tijd besteed aan een motor test steun, zodat ik de motor buiten de auto alvast een heel eind de juiste afstelling kan geven,

    [​IMG]
    [​IMG]
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    En m'n werkplaatsje wat opgeruimd, dat werkt altijd wel prettig...

    2016-05-21 22.16.33.jpg
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Mooie werkplek :) Lekker voorzien. Leuk om ook af en toe stof af te doen als je eens wat geslepen hebt wss :)
    Waarom zou je de motor niet testen op het chassis zelf? Testbank is goed gedaan, maar lijkt me overbodige moeite? Tenzij je later meer motortjes wilt testen of zo? + zo heb je ook geen koeling.
     
  7. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    De "testbank" is eigenlijk ontstaan uit het gegeven dat ik nog diverse oude maar nog bruikbare motoren heb liggen. Waaronder Veco 19 die vroeger op de stock cars werden gebruikt. Kyosho motoren en nog wat wat door de jaren heen verzameld is. Nu wil ik deze waneer ik niets te doen heb deze 1 voor 1 uit elkaar halen, weer lopend maken en met afterrun er in netjes opslaan voor wanneer er een project langs komt en ze weer eens van pas komen. Daar komt de steun dus mooi voor van pas.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2016
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Na lange stilstand reinigen met de " diesel" methode werkt ook goed , denk niet dat afterrun " eeuwig is " ,btw mooie werkplaats zo:thumbsup::thumbsup:
     
  9. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Vandaag het nieuwe setje banden met velgen binnen gekregen, nu wordt het tijd dat de kever een kleurtje gaat krijgen.

    2016-05-28 13.41.40.jpg

    Na wat geëxperimenteer, is het de bedoeling dat hij deze kleurstelling gaat krijgen, in photoshop ziet het er goed uit... nu kijken of we dit ook in werkelijkheid voor elkaar krijgen.

    kleur sample 3.jpg
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  10. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Mooie bandenkeuze weer skipper.
    Rondom hetzelfde of doe je ribbed banden voor?
     
  11. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
  12. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Ik had graag smalle banden voorop gehad, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Mocht ik er tegenaan lopen dan gaat het dat wel worden.
     
  13. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Zo, kleurtje zit er op, nu wat stickers plakken, en verder bedenken wat we er aan kunnen doen

    2016-05-30 18.53.13.jpg

    2016-05-30 18.52.45.jpg
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    mooi , ik zou er nog en bumper of skidplate opmaken , anders is de neus van de beetle snel gebroken of gescheurd , een mooie rechte "bar" zou misschien niet misstaan.:cool:

    Nu is het meer een " havik neus" :yes::rolleyes: met die "lege ruimte" onder de neus ...
     
    skipper vindt dit leuk.
  15. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Hahaha... toch valt de haviksneus wel mee, komt ook door de hoek van de foto denk ik, als je vorige foto's ziet, dan zie je dat de oversteek wel mee valt.

    Maar inderdaad, iets van bescherming is niet zo'n gek idee.
     
  16. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    cool wederom :)
     
  17. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Vandaag prachtig weer om de kever eens goed aan het werk te zetten

    00.jpg 01.jpg 02.jpg 03.jpg

    Zeer tevreden over het kevertje, 2wD blijft een hoge fun factor houden vind ik persoonlijk, en na een middag zéér dikke pret wordt het denk ik tijd voor de grote schoonmaak.

    20160604_172533.jpg
     
    Tamaniac vindt dit leuk.
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    mooi hoor, zeer geslaagd !:koud:. Ik zie nu ook de custom "houder" voor " el halcón "....:yes:, toppertje !
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2016
    skipper vindt dit leuk.
  19. skipper

    skipper

    Lid geworden:
    27 sep 2010
    Berichten:
    157
    Ik bouw eigenlijk voor elke auto zo'n steun. Simpel, stevig, en o zo handig om aan te werken, en buiten de deur om ze op te starten. Zo ook voor het komende nieuwe project zal dit dus weer beginnen met de bouw van een nieuwe steun.... elke bouwer heeft zo zijn eigenaardigheden zullen we maar zeggen hahahahaha....

    2016-06-05 20.56.57.jpg
     
    Caretaker vindt dit leuk.
  20. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Leuke toekomstplannen, in tegenstelling tot de Blazing Blazer iets minder iconisch, maar daarom absoluut niet minder waard om opgeknapt/ en gevolgd te worden. Is dat een Kyosho kart, en heb je er toevallig nog de bestuurder bij?
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2016

Deel Deze Pagina