Restauratie gezocht

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Jurgen van Renssen, 17 aug 2021.

  1. Jurgen van Renssen

    Jurgen van Renssen

    Lid geworden:
    17 aug 2021
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Uithoorn
    Goedenavond allen,

    Ik weet niet of ik in dit topic goed zit, maar ik zoek hulp met het volgende:

    Ik ben zelf om eerlijk te zijn geen modelbouwer, zal het waarschijnlijk ook niet worden (geen geduld).
    Wel kijk ik altijd met veel bewondering naar die modelschepen, en heb respect voor de mensen die zich hiermee bezig houden (en ik zeg dit niet om te slijmen :) )

    Mijn vader was wel een (beginnend) modelbouwer, en heb altijd wel het idee gehad, dat hij een ruime collectie zou hebben gehad, als hij nog zou leven.

    Ik heb van hem een mooi model zeilschip geerft, welke altijd een ereplekje heeft gehad. Totdat we een kat namen. Deze heeft tijdens een zwerftocht door ons huis, dit schip van het buro afgestoten, en dit heeft hierdoor aardige schade opgelopen (de boot bedoel ik....niet de kat).

    Omdat dit een van de meest dierbare bezit is, wat mij nog aan mijn vader herinnert, ben ik op zoek naar iemand die voor mij deze schade zou kunnen herstellen.

    Helaas weet ik niet de naam van het schip, en heb ik ook geen bouwtekeningen meer. Ik hoop dat iemand van jullie de expertise heeft om dit voor mij te kunnen uitzoeken.

    Bijgaand zijn wat foto's van dit schip en de schade hieraan.

    Ik hoop dart iemand me hiermee kan helpen.

    Alvast bedankt.

    Jurgen van Renssen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.723
    Locatie:
    Tilburg
    Ha die Jurgen, das niet zo mooi wat de kat heeft aangericht :eek::eek:
    Het schip lijkt mij de Zuiderzee Botter te zijn, daar zijn hier best wel wat verslagen van te vinden dus lijken mij de tekeningen ook geen punt.
    Succes verder met iemand in de buurt te vinden die dit wil opknappen, als ik het zo bekijk dan moet dat nog best te doen te zijn.
    Gr Koos
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2021
  3. Jurgen van Renssen

    Jurgen van Renssen

    Lid geworden:
    17 aug 2021
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Uithoorn
    Goedenavond.

    Dank je Jacques voor je berichtje.

    Zijn er hier toevallig mensen die deze schade tegen betaling zouden kunnen herstellen? Afstand is gezien de emotionele waarde van dit schip geen probleem

    Alvast bedankt,

    Jurgen van Renssen
     
  4. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    Hallo Jurgen, kan je misschien iets meer foto's plaatsen van de beschadigde delen? Groetjes Stephan
     
  5. Jurgen van Renssen

    Jurgen van Renssen

    Lid geworden:
    17 aug 2021
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Uithoorn
    Hoi Stephan,

    Hierbij nog een aantal foto's. Mocht je nog wat specifiekere foto's nodig hebben laat het maar even weten. IMG_9022.jpg IMG_9021.jpg IMG_9019.jpg IMG_9018.jpg IMG_9016.jpg IMG_9015.jpg IMG_9012.jpg IMG_9010.jpg IMG_9009.jpg
     
    Stephan Kertész en Ronk vinden dit leuk.
  6. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Mooi schip! Helaas heb ik al teveel projecten, had me anders leuk geleken
     

Deel Deze Pagina