Restauratie Graupner Fairlady 1/8


Restauratie loopt op zijn eind. De kap past maar het blijkt dat de beugel die de kap ondersteund hoger is dan gedacht. Het blijkt dus dat er dus ook een lagere versie is. (dat kan ik zien in de Graupner katalogus) Maakt niet veel uit maar de ruimt tussen de achterwielen en kap is wel wat groot. Wellicht kom ik nog eens een andere Fairlady tegen waar ik dit van kan gebruiken.

Als het mooier weer is ga ik de kap afwerken. Al hoewel.... vind het zo wel leuk!
 
De kap past maar het blijkt dat de beugel die de kap ondersteund hoger is dan gedacht. Het blijkt dus dat er dus ook een lagere versie is. (dat kan ik zien in de Graupner katalogus)

Dat betwijfel ik... Heb héél vroeger best veel met zo'n ding gestoeid (was niet van mij overigens, maar ik was degene met de startspullen :D....) en die kap zat precies zo hoog.
Ik weet dat 100% zeker, de eigenaar was namelijk de korte rijtijd beu en had uit blik zelf een tank gemaakt die even groot was als de RC-box (ook ongeveer even hoog) en die paste zonder problemen onder de kap.
Volgens mij heeft Graupner destijds vanwege cosmetische redenen voor de catalogusfoto's die kap verlaagd.
Maar met verlaagde kap zouden de wielen de boel kapotslaan, want de veerweg is nogal groot bij die wagen....
 
Back
Top