Beste Mensen,
Van MadDuc heb ik een wrak van een Habicht overgenomen welke afkomstig is uit Oostenrijk. Het gaat om een Habicht met een span van 2,60 m met een houtbouw romp en styro balsa vleugels, afgewerkt met glas en gespoten. Vlieggewicht circa 3 kg.
De neus van de romp was volledig aan gort, de rechter vleugel is gebroken en er is een heel stuk uit, verder hebben linker en rechter vleugel een wak in de neuslijst. Kielvlak en stabilo zijn tevens gebroken.
Zo zag één en ander eruit:
Eerst de rechter vleugel aangepakt, een vleugel in twee delen is immers geen gezicht. Het wak in de vleugel heb ik uitgezaagd om bij de liggers te komen.
De knikverbinding eindigt in een vork. Tussen de liggers heb ik een stuk triplex gezet welke eindigt in de vork. Dit is met endfest verlijmd. De achterlijst is van vurenhout. Ook hier heb ik een stuk triplex tegenaan gelijmd welke doorloopt tot in de knik, feitelijk is daar dus een nieuwe ligger gemaakt. Ik overweeg om het gat in de vleugel op te vullen met een stuk PU hardschuim wat ik nog heb liggen, dit kan dan mooi flush met het vleugeoppervlak worden geschuurd. Daarover komt dan een laag carbonweefsel en een laag glas, een stukje dóórlopend tot over de vleugel. Suggesties zijn welkom.
Zo zag de neus er links voor uit:
En zo na de eerste reparatie die nog verder moet worden afgewerkt.
Verdere suggesties met betrekking tot de opbouw zijn zeker welkom! Groeten, Maarten
Van MadDuc heb ik een wrak van een Habicht overgenomen welke afkomstig is uit Oostenrijk. Het gaat om een Habicht met een span van 2,60 m met een houtbouw romp en styro balsa vleugels, afgewerkt met glas en gespoten. Vlieggewicht circa 3 kg.
De neus van de romp was volledig aan gort, de rechter vleugel is gebroken en er is een heel stuk uit, verder hebben linker en rechter vleugel een wak in de neuslijst. Kielvlak en stabilo zijn tevens gebroken.
Zo zag één en ander eruit:
Eerst de rechter vleugel aangepakt, een vleugel in twee delen is immers geen gezicht. Het wak in de vleugel heb ik uitgezaagd om bij de liggers te komen.
De knikverbinding eindigt in een vork. Tussen de liggers heb ik een stuk triplex gezet welke eindigt in de vork. Dit is met endfest verlijmd. De achterlijst is van vurenhout. Ook hier heb ik een stuk triplex tegenaan gelijmd welke doorloopt tot in de knik, feitelijk is daar dus een nieuwe ligger gemaakt. Ik overweeg om het gat in de vleugel op te vullen met een stuk PU hardschuim wat ik nog heb liggen, dit kan dan mooi flush met het vleugeoppervlak worden geschuurd. Daarover komt dan een laag carbonweefsel en een laag glas, een stukje dóórlopend tot over de vleugel. Suggesties zijn welkom.
Zo zag de neus er links voor uit:
En zo na de eerste reparatie die nog verder moet worden afgewerkt.
Verdere suggesties met betrekking tot de opbouw zijn zeker welkom! Groeten, Maarten
Laatst bewerkt door een moderator: