Restauratie Kreidler Florret RM

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door andry, 8 okt 2005.

  1. andry

    andry Guest

    Mensen

    Ik gooi hier een restauratie topic van mijn kreidler Rm .
    Ik ben verongelukt ( gevallen ) dus er zit wat schade aan.

    De kreidler wordt orgineel Oranje of Rood.

    IK ga morgen even kijken of ik een aantal foto's op dit
    forum kan plaatsen ( vergeten ) en dan kenne we beginnen.

    Voor de kenners.

    Het is een 4 Bak Directe trapperblok

    50 cc Athena ANDRY getuned van 5.2 pk naar 6.8 pk

    Snelheid is 100 KM per uur ( dus ik kan wel tunen )

    Er zit een 17 mm bing carb.

    32 mm Jamarcol uitlaat.

    Tandwiel verhouding 13-36

    Groeten

    Andry
     
  2. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Ben benieuwd :D

    P.s. stomme vraag, maar wat moet een 16 jarige met een Kreidler ??
    Ik dacht dat de jeugd altijd "populaire" brommers wilde ?
     
  3. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    wachten tot ze hem aanhouden.
    Ee fikse bekeuring voor het opvoeren en dan als een pakketje terug naar zijn huisadres retour en dan 8O 8)
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Toen men met de motorraces de 50 cc klasse had was Kreidler samen met Zündap een van de toppers. Toen de japanse merken zoals Jamaha kwamen werd dit langzaam gelijk getrokken.

    Andry, je hebt dat ding mooi getuned, maar hoe zit het nu met de trekkracht. Is die er nog of moet je meefietsen om bij een verkeerslicht nog weg te komen. Vele vrienden van mij voerden hun bromfietsjes op maar vergaten de trekkracht.
     
  5. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    succes met de wederopbouw
    ik moet zeggen de brommers van tegen woordig zijn geen brommers,
    geef mijn maar een kreydler of een zunndap dit zijn brommers met kwaliteit.
     
  6. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Ik hou het op mijn Citta snorfiets, nooit problemen met die Vespa blokjes die daar onder zitten :D
     
  7. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Andry,

    De meest "snelle" manier om veel snelheid te verkrijgen is, je Bing vervangen door een Delorto, 14mm Delorto is zelfs sneller dan een 17 Bing. Dit komt doordat een Delorto een platte gas-schuif bevat die volledig verdwijnt, tov een Bing cilinder-schuif die maar voor ongv 80% opend [is op te rekken door er max 1,5 mm er van boven af te zagen/veilen]. Naar mate het aantal mm omhoog gaat van de carb. worden de verschillen "enorm" tussen deze 2 merken.

    Theo, je vergeet nog enkele zeer snelle Italiaanse merken waarvan ik er 1 gereden heb, Malaguti Garelly [zo schrijf je dat toch???] uitgerust met een Delorto, en een bobine [revolutionair op een brommer destijds, tevens de standaard voetversnelling, kick-starter en het buizenframe, 50cc race-cilinder met zeer grote in/uitlaat en spoelporten en een waaierkop en dat in 1970 :wink: ] Deze brommer/motor was vrij uniek en liep vele malen sneller, met heeel veel trekkracht dan welk ander merk ook, welke op de Nederlandse markt verkrijgbaar waren. het enigste wat je hoefde te doen was een groter carb. en andere tandwielen, en hup ver boven de 100 km/pu.

    Andry, veel succes met de wederopbouw.

    m.vr.gr. Per.
     
  8. andry

    andry Guest

    Muah ,

    Kep al een boete gehad, wees gerust :D

    Wat moet ik met een Kreidler :D ze zijn mooi, ze zijn klassiek , en ze
    zijn degelijk.

    De brommer is een heeeeeel klein beetje opgevoerd, zelf ben ik niet
    zo zwaar vandaar. Maar ik heb juist gedacht aan de trekkracht, daar
    ging het bij vooral om. Ik kan gewoon heel rustig rijden in zijn 4 en dan
    lekker 50 rijden lekker rustig prutelend. Maar als ik flink wat toeren maakt dan rijd ik zijn 2 rond de 40, in zijn 3 rond de 70 , in zijn 4 95 a
    100 . Maar dan neemt het brandstof verbruik behoorlijk toe ( 1 op 13 ).

    Delorto carb. ????? Das niet orgineel ( 17 bing ook niet maar goed )
    en het ziet er niet uit, da weet ik zeker. Mijn 17 mm bing ziet er
    hetzelfde uit als een standaard carb. als je even snel kijkt. Als ik naar
    18 mm bing ga , die ziet er heel anders uit die heeft namelijk een
    kroondopje.

    De groeten

    Andry
     
  9. tom

    tom

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    127
    gewoon 70 cc evolution eronder 20 pk eruit persen lachgas erin en dan autowheelies maken dan zit t met de trekkracht wel goed dan t frame nog. kan nu met mijn brommer 30 meter wheelie top
    ze versnelling uit met scooter kan ik tegen de 200:D
    mzzl
     
  10. andry

    andry Guest

    Geloof je dat zelf :wink:

    Nou ik rij de meeste scooters hier op school uit
    met topsnelheid. Hij trekt als een imbesiel op dus.
    En een Polini op een kreidler ??????? Past dat ????
    denk ik niet ga al hard genoeg zo vind ik. Mischien
    SB eronder. En wat heb je aan 20 pk ??? niets toch ???
    200 met een standaard scootertje ???? 70 cc ( vals speler
    ben je wel erg zielig leer opvoeren man met een 50 :murder: )
     
  11. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Dat is dan zeker wel een scooter met een 5 punts-gordel, tenmiste als je d'er op wil blijven zitten :wink:

    m.vr.gr. Per.
     
  12. andry

    andry Guest

    Zegt hij zelf

    sommige mensen beweren dat ze 200 rijden met een scooter

    ff kijken wat er gebeurt als ze moeten remmen :D

    Dat is meestal ook het laastste waar ze aan denken natuurlijk

    De Remmen
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    een restauratie van een brommer kan ik inkomen, het bespreken en sterke verhalen over opvoeren niet.

    graag dit draadje over het herbouwen en niet over hem hoe zo te krijgen dat hij geeneens meer mag deelnemen aan het verkeer.
     
  14. andry

    andry Guest

    Eeey

    ok , dan gan we weer ontopic. even een foto proberen te plaatsen
     
  15. andry

    andry Guest

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo staat hij er nu bij op de laatste foto

    Mmmmmm

    Hoe ging dat plaatsen ook alweer
     
  16. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Rechtsklikken op een foto en dan de link in eigenschappen kopiieren

    [​IMG]


    [​IMG]



    [​IMG]

    zo dus :D

    Ik weet niet of het een vertekenig op de foto zelf is, maar het lijkt niet op de originele rode kleur van Kreidler
     
  17. andry

    andry Guest

    Ahaa, Wordt nog effe oefenen :D dankje wel .

    Maar dit is inderdaat NIET de orginele kleur van de kreidler.

    Zelf word het een RM Speed 4 Grand Prix in de kleur rood.

    Dus een Lange Ei lamp en een stok stuurtje.

    Deze kreidler was hoe die was 100 % niet orgineel als ik weet

    niet wat. Fout stuurtje, Verkeerde Koplamp, Verkeerde buddy ,

    verkeerde teller. Dit is ook de voornaamste rede dat ik hem opknap

    helemaal Orgineel maken.

    M.v.g.

    Andry Sappe'
     
  18. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Misschien is "Puch Alarm Rood" wel een optie denk ik, een mooie heldere rode kleur wat het meest in de buurt komt van de originele kleur van Kreidler.
    Maar dat is aan jou natuurlijk.
     
  19. andry

    andry Guest

    Rood,

    Niet meer, GP 4 speed hoort oranje te zijn Ral 2004 dacht ik ,
    da komt het meest in de buurt :D
     
  20. klaaz

    klaaz Guest

    En DAT ben ik niet met je eens. In mijn tijd, (bah al weer 22 jaar geleden) reden we Honda MT5 of dat gelijksoortige wegmodelletje. En die gingen echt minder vaak kapot dan Zundapp's of Kreidlers hoor. Over Yamaha's FS1 wil ik het al helemaal niet hebben...

    Voor de Honda was een schat een "alternatieve" onderdelen beschikbaar waarmee de betrouwbaarheid amper achteruit ging.

    Je wilt niet weten hoe vaak ik vrienden met nieuwe Zundapp's en kreidlers naar huis heb gesleept aan de arm omdat er weer eens een kabeltje gebroken was of allerlei ander onheil was overkomen... :)

    Maar om op het topic onderwerp terug te komen:
    De Kreidlers en Zundapp's zijn natuurlijk wel regelrechte klassiekers onder de brommers geworden. Net als de Tomossen e.d. Voor een klassieke Honda moet je toch een 4 takt SS of Monkey uit je mouw schudden. Die gaan tegenwoordig voor duizenden euro's over in de handel. Maar goed, die waren al HELEMAAL niet kapot te krijgen...

    Ik heb als 11 jarige een heel zomerseizoen mogen rondscheuren op een Honda Monkey in de Bossen in Gieten (Drenthe). Die is wat mishandeld zeg... 4 takt, automatische koppeling, 3 versnellingen, prachtapparaat. Ook regelmatig aangehouden door de hermandad, die vroeg dan eens om het gas eens open te gooien, constateerden dat zo'n 4 taktje totaal geen geluidsoverlast geeft en lieten mij als snotaap vervolgens gewoon doorrijden.

    Daar moet je tegenwoordig eens om komen :D

    Oh ja, een plaatje:
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina