Restauratie Kyosho Optima Mid 4WD Buggy (SWB oftewel de versie met korte wielbasis)

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Indoorvlieger, 20 aug 2013.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Het spuiten van de 2 kleurige spoilers leverde nog wat problemen op, maar de egaal zwarte was inmiddels wel klaar, en dat ziet er dan zo uit:


    [​IMG]


    [​IMG]


    Uiteraard komen er nog stickers op.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2015
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Persoonlijk vind het ik het zwarte niet heel erg mooi bij het groene en gele in de de kap en velgen, maargoed wie ben ik?

    Dat is een dikke spoiler, of niet?
    Of is het gebogen en lijkt het dikker?
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Hij is gebogen, er zit een soort s-vormig profiel in, en de zijkanten zijn dubbelwandig.

    Smaken mogen verschillen, dus ik stel je mening zeker op prijs. Puur zwart staat inderdaad nog niet zo, maar er zit ook zwart in de stickers op de body, dus het past er deels wel weer bij. Ook komen er op de spoiler nog 2 rode strepen, die qua vorm lijken op die van de body. Daarnaast waarschijnlijk nog een sticker met witte letters op de zijkanten, bijvoorbeeld ook "Bridgestone" en een witte letters in rood vlak Kyosho sticker in het midden, achter de bodyclips. Dan is het niet meer zo'n zwart vlak, en wordt de spoiler qua opmaak meer gelijk met de body getrokken. Dat zal wel schelen, ik had laatst bij mijn LC Racing EMB ook een witte spoiler bij een oranje/donkerblauwe kap, en in eerste instantie leek dat nergens naar. Totdat er een paar stickers op kwamen, en toen viel alles ineens meer op zijn plek.

    Het is ook nog niet zeker dat dit de uiteindelijke combi gaat worden. Ik had ik er ook een zwart/witte op willen proberen, maar daar moet eerst nog wat aan gebeuren.

    Wat me trouwens wel een beetje tegenvalt van de repro spoilers van Team Bluegroove, is dat ze geen van allen echt recht zijn, maar een beetje "getwist". Om ze recht op de steun te zetten, heb ik wat stukjes alu-tape tussen steun en onderkant spoiler geplakt, zodat de spoiler weer in vorm wordt gedrukt. Ik heb 1 spoiler van Marwan RC, die kwam samen met de nieuwe, nu wit gespoten, kap, en die is wel netjes recht.
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat klinkt goed inderdaad, komen de strepen in lengte of in de breedte richting?
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Het gaat om de rode streep op deze foto:

    [​IMG]


    Draai het rode stukje een kwartslag linksom, dan komt die aan de linkerkant van de spoiler, van voren gezien. En de andere gespiegeld rechts.
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ideetje met de rode stickers werkte helaas niet, ze waren te doorschijnend en werden dus vaal donker rood, eenmaal opgeplakt. Dus ik heb het iets anders gedaan:


    [​IMG]

    [​IMG]


    Ik denk dat het een verbetering is.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2015
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.833
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Hele verbetering met de stickers erop, zo past hij beter bij de body zelf.
    En aangezien dat er ook een zwarte streep op de body zit, valt het kleurverschil body/spoiler mij helemaal niet tegen.
    Plaatje klopt zou ik zeggen.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Dank je, ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk de kleuren van de body terug te laten komen in de stickers. Dat bleek niet zo eenvoudig, want veel stickers bleken door te schijnen, op een lichte ondergrond zien ze er goed uit, maar op zwart worden de kleuren grauw. Gelukkig had ik nog een originele Kyosho sticker, die bleek wel kleur-echt op donkere ondergrond, en de "No Fear" op de zijkanten is geprint op zwart, zodat het oranje en geel in de letters goed blijven afsteken.
     
  9. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Ziet er stukken harmonieuzer uit dan zonder stickers @spoiler :)
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er inderdaad goed uit!
     
  11. Mike Breur

    Mike Breur

    Lid geworden:
    27 okt 2013
    Berichten:
    3
    Hoe hard denk je dat de auto rijd als ie af is?
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Waarschijnlijk vrijwel net zo snel als toen ik er nog geen spoiler op had zitten. En dan kan ik mezelf citeren:


    Met deze auto ga ik niet voor pure topsnelheid, al is het momenteel wel mijn snelste brushed auto. Deze is voor mij meer om herinneringen op te halen aan de tijd dat deze auto's net nieuw waren. Maar hij zou zonder meer een snellere motor aankunnen, zeker nu met de verbeterde tandwielen.

    Het deel uit mijn citaat waarin ik aanhaalde dat de vering slapper moest, klopte trouwens deel, ik heb de veren inderdaad slapper gezet, maar dikkere olie genomen, om de vering wel naar mijn zin te krijgen.


    En blij te horen dat ik niet de enige ben die de stickers een flinke verbetering vind.
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Zelf gespoten? , en problemen in de vorm van de uitvoering spoiler?
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Niet zelf gespoten, maar er is wat weinig verf in het dubbelwandige gedeelte terecht gekomen. Zie verder de mail die ik je net heb gestuurd.
     
  15. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Henk, ik heb de mail gelezen .....
    Voor de rest ziet het er met de stickers mooi uit , het totale plaatje mag er ook wezen .
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Dank je, Rob. Als je bedankt dat die oude body er eerst zo uit zag, met forse overspray over de hele bovenkant...

    [​IMG]

    ... dan is het inderdaad best wel opgeknapt. Als de witte body helemaal af is, zal die nog wel wat flitsender staan, maar voorlopig komt de Optima met deze groene gelukkig ook best goed voor de dag.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2015
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Er is nog hoop voor de spoilers. Bij het met een kwastje bijwerken van lichte plekjes van het dubbele gedeelte van de zwarte vleugel, viel me op dat de verse verf oploste als je er met de kwast overheen ging. Dit heb ik gebruikt om de witte overspray op de doorzichtige stukken weg te poetsen, en daarna voorzichtig een nieuwe laag zwart aan te brengen. Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, zo was het eerst:


    [​IMG]


    En zo is het nu:

    [​IMG]

    [​IMG]


    Alleen als je van heel dichtbij kijkt, kun je nog hier en daar iets grauwigs zien tussen het zwart, maar van een meter zie je dat al niet meer, en lijkt het nu diep zwart. De andere heeft geen backing gehad met wit, dus zal er mogelijk nog wat strakker uit komen te zien.
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2015
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ziet er een heel stuk beter uit, goed bezig :)
     
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Kijk dat ziet er goed uit !, En wat je zegt van een afstand vallen de " spikkels" niet meer op .(heb ff ingezoomd)

    Volgende keer de spoiler zelf spuiten ?, igg heb je dit goed opgelost :cool:
     
  20. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    nog mooier dan een pandabeer zelfs.
    ziet er netjes uit. ik heb niks op je project aan te merken indoor, toppie
     

Deel Deze Pagina