Restauratie Minilaser 3D

Ondanks dat ik reeds begonnen ben met de restauratie van de minilaser 3D, ben ik toch een topic gestart.

Na vele jaren dienst verdiende de Minilaser wel een opknapbeurtje en een nieuwe aandrijflijn.

Model: Laser Models Mini laser 3D
Spanwijdte: 800 mm
Lengte: 600 mm
Gewicht: 475 gram

Als eerste heb de Minilaser ontdaan van zijn jasje en hier en daar gerepareerd. Sommige lijmverbindingen waren verzwakt of gescheurt.

full

Het kielvlak en het stabilo zijn reeds geschuurt en bekleed met oracover light.

full

Via Hobbycity heb ik de onderstaande aandrijflijn besteld. Het model zal hier door lichter en verdrievoudigen qua vermogen. ;)

full

Als eerste zal ik nu de roeren gaan schuren en bekleden. Daarna is de vleugel aan de beurt.

Ik hou jullie op de hoogte

Barry

Laatst bewerkt door een moderator:
Restauratie Mini Laser 3D

Vandaag een paar uurtjes aan het schuren en folien geweest. Alle roeren zijn nu bekleed. De vleugel is als volgende aan de beurt.

Hieronder het voorlopig resultaat:

full

Stabilo en hoogteroeren

full

Het kielvlak en richtingsroer

full

Ailerons

Barry

Ziet er goed uit, wat gebruik je van folie?

Stevo

He Stevo,

Ik heb oracover light gebruikt. En dan de transparante versie, want dan zie je mooi de balsa constructie mooi. Deze folie is goed te verwerken en geeft veel sterkte aan de open constructie van de mini laser.

Barry

Zo, weer even bezig geweest. De onderzijde en de zijkant van de romp is bekleed. Aan de vleugel was wat licht plamuurwerk, na wat schuurwerk kan deze ook gefolied gaan worden.

full

Ik ben tot nu toe tevreden over de kleur combinatie en het foliewerk. Wel een gepriegel al die hoekjes en rondingen ;)

Adios

Barry

Gisteravond de romp afgemaakt. De romp is volledig bekleed. Nu ga ik aan de slag met de vleugel. Door die doorzichtige folie zie de romp er mooi uit. Ik ben benieuwd hoe dat er uit zal gaan zien. De vleugel word blauw van kleur.

full

full

Vanavond ga ik ook verf halen voor de abs motorkap. We houden lekker de snelheid erin.

Adios

Barry

Leuk ding ja, heb ik vroeger ook nog wel eens gehad, maar dat was voor het brushless en lipo tijdperk.

Toen vond ik de prestaties niet zo goed.

Nu zal die een stuk lichter zijn met lipo en brushless.

Groeten Bastiaan

Leuk ding ja, heb ik vroeger ook nog wel eens gehad, maar dat was voor het brushless en lipo tijdperk.

Toen vond ik de prestaties niet zo goed.

Nu zal die een stuk lichter zijn met lipo en brushless.

Groeten Bastiaan

He Bastiaan,

Idd, met een borstelmotor met vertraging en die zware nicads was het niet helemaal top, maar ik vermoed dat het nu anders gaat worden :!:.

Als het goed is gaat hij aan zijn prop kunnen hangen.

Barry

Laatst bewerkt:

Hallo,

Vandaag aan het vechten geweest met de vleugel, maar het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf :cool:.

Het is niet mijn favoriete bezigheid folien, maar het resultaat is altijd wel weer de moeite.

Het volgende klusje is het inbouwen van de servo,s (4 stuks), de onvanger (2,4 Ghz).

full

full

full

Tot bouwens

Barry

Heb ook zo'n modelletje gekocht vliegt dat goed ???
ben er nog niet aan begonnen

mvg

Ja, vliegt best goed, maar motoriseer hem wel met een een borsteloze motor en lipo's. Dan zal ze leuker vliegen, want voor 3D vliegen moet je wel een beetje vermogen hebben.

Maar ik zou hem zeker gaan bouwen, want het is een leuk kistje.

Grz

Barry

Ja, vliegt best goed, maar motoriseer hem wel met een een borsteloze motor en lipo's. Dan zal ze leuker vliegen, want voor 3D vliegen moet je wel een beetje vermogen hebben.

Maar ik zou hem zeker gaan bouwen, want het is een leuk kistje.

Grz

Barry

Er zat een motor bij zou hij dan genoeg kracht hebben ???

mvg

dat gaat denk ik véél te weinig zijn. Pak een leuke brushless motor:). Speed 300 gaat niet heel spannend vliegen worden(dus alleen rondjes vliegen vrees ik)

Back