't Is super slecht weer. Ideaal voor een nieuwe project te beginnen. Mijn nieuwste aanwinsten : Eentje van T2M : En de Protech Tech 12 : Dit ziet er allemaal wel heel oud uit : Ik had nog een zo goed als nieuwe dikkere bodemplaat, metalen pulley's, topdeck, enz ... , liggen voor de ProTech 12. De achterophanging opgekuist en alles netjes gemonteerd. Hier en daar wat schroefjes vervangen want houtschroeven horen hier niet thuis : Deze topdeck is in veel betere staat dan de andere : Nieuwe schokdempers er onder : De voorkant netjes opgekuist en alles overgebracht op de nieuwe bodemplaat : Ook hier met nieuwe schokdempers : Daarnet het motortje uit elkaar gehaald : Alles zit is aan het weken in de Diesel tot morgen ... De trekstarter van die SX12 is aan vervanging toe. De koord is erg smerig en de veer zit er niet meer in. Waar zou ik dit kunnen kopen voor een schappelijke prijs ? Van die T2M loopt het motortje nog vloeiend maar ook daar is de trekstarter niet mee goed gespannen : Kan dit opgelost worden ? Of moet er ook een nieuwke op ? To be continued. Greetz, SoDa
Het komt goed met de motortjes. De mazoet doet goed zijn werk. Met welke percentage nitro zou ik ze testen ? Met 16% of met 20% ? Ik zet straks foto's online van het resultaat. Greetz, SoDa
Leuk die Nitro Tech 12, ik heb er ook nog een staan. De hoofdtandwielen zien er wel versleten uit. Voor onderdelen kan je zoeken op de Duratrax Street Force. Dit model was populair in Amerika en is bijna identiek aan de Nitro Tech 12.
Hey, Thanks voor de tip. 'k Ging daarnet de motor weer in elkaar steken en ik merk nu dat het onderdeel M1014.63 ontbreekt ?! Dat zal wel noodzakelijk zijn voor de goede werking zeker ? Heeft iemand dit nog liggen om mij te depaneren ? Thx !
Hey Roelof, Inderdaad, 't zit er nog in. Amai, dat moet je ook weten. Dit is wat ze ervaring noemen zeker ... . ;-) Gebruik ik bluawe thread lock om alles weer in één te steken ? Greetz, SoDa
Nee, loctite is niet nodig, gewoon strak aandraaien, stalen schroeven in aluminium vreten zichzelf een heel klein beetje vast. De kop weer met alle ringen plaatsen en daar kruis-links in kleine stappen de vier schroeven aandraaien om zeker te zijn dat de kop goed recht op de bus komt.
Het kapje tussendoor eens schongemaakt en de stikkers verwijderd : Het alps motortje ook maar eens een beetje gereinigd en de trekstarter opgespannen : En dan de wederopbouw van de Sx12 : De veer voor de trekstarter is onderweg. Het uiteinde is afgebroken maar ik krijg dat misschien wel goed ... De koelkop zou ik graag ook wat opblinken met de dremel maar daarvoor is het nu te koud id garage ! ;-)
't Is gelukt, 'k heb de splinternieuwe veer in de trekstarter gekregen. De kop heb ik met de dremel een beetje bijgewerkt ! En er zit een nieuw luchtfiltertje op ... En hierbij het afgewekte resultaat met full Futaba electronics & OS Engine uitlaat ! En dan met het kapje er op : 'k Zou hem nu graag eens starten maar ik twijfel of ik het met de nitro ga doen die er bij zat. Het is 15% nitro maar ik denk dat deze vrij oud is. Kan dat kwaad ? Als hij goed start is hij om te verkopen ... Mocht iemand interesse hebben ...
Toch nog een nieuwe voorbumper voor een goede prijs op de kop kunnen tikken : Het afgewerkte resultaat : Die slecht gesneden verluchtingsgaten storen mij. Ik ga er iets aan doen. Ook zou ik die Ts4n schokdempers liever houden voor één van de twee Ts4n'en en de originele dempers herstellen.
Voila, de nodige stukken om de afgebroken shockcap te herstellen zijn binnen : En nu staat hij zo goed als volledig in originele staat : De gaten in het kapje heb ik dicht gemaakt met gaas met fijna mazen : De Futaba MegaTech 2 PL : Een reserve bodemplaat en reserve snaren : Close Ups : En zo meteen gaat deze op de Te Koop afdeling van Tweedehands, Kapaza, Marktplaats ...