Restauratie R22

Wow, een pakkend knap design Kevin.
Dat wordt een serieus gecompliceerde afplak- en spuitopgave, maar jouw kennende wordt het resultaat schitterend.
Haal je schuirpapier maar boven en begin maar te wrijven op de Zapy...

Varioteam, afdeling R-22,
veel heligroeten,

Nick

Ja het is wel gewaagd vind ik, en sportief ook.

Ik vind nog altijd mijn kleurtje van de g-zapy wel origineel, maar het is niet catchy genoeg meer, hoop het met dit schematje wel te bekomen.

Alleen spijtig van die pokke dure kameleon verf die er nu opstaat, maar ja, so be it...

IK ga het in ieder geval proberen, het schrikt me ergens wel af want er kan vanalles verkeerd lopen hiermee. De blokjes baren me zorgen. Daar moet ik nog wat meer info over krijgen of vinden.

Misshien breng ik je dan wel eens een bezoekje nick, want ik veronderstel dat je me hier wel met je airbrush kan bijstaan :-)

gr
Kevin

EN............................ we hebben weer plannen!!!!!
momenteel is er het idee om zelf een romp te gaan proberen maken.
Tips en tricks altijd welkom.
Het gaat nu om het model dat je nergens kan vinden.
We gaan proberen (ik zeg wel proberen) nog een heli te maken van STB Copter.
Weliswaar niet terug de R22 maar een R44.
Het zal weer een mooi project worden, maar er zal heel veel tijd en onderzoek in kruipen
en we zien wel waar we uitkomen.

Succes, ben benieuwd.

Een 3D printer en CNC tafel zullen wel een must worden. De laatste ben ik zelf aan het bouwen.
Schuimblokken en CNC ideale combo.

Gr. Rob

Inderdaad , grote plannen ... mooi .

Den Jos heeft al ervaring met rompen te maken Danny ... ;-)

Je kan daar U licht al eens opsteken .

Grtz
Ron

Te koop

Bij deze wil ik even laten weten dat de R22 waarschijnlijk verkocht zal worden.

posting in te koop helicopters: http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-helikopters/198079-vario-r22.html

Ik ga er niet verder over discuteren maar het helivliegen lukt me langs geen kanten meer. na een crash (zomer 2012) krijg ik mijn schrik niet meer overwonnen dus denk ik eraan om terug te gaan slepen en zweefvliegen.

Jammer maar helaas...........

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad zéér jammer. Lijkt me ook uitermate frustrerend als het echt niet meer lukken wil.

Maar ja, je doet er weinig aan: als je er echt niet meer overheen komt, moet je stoppen....

Ik hoop dat je in het sleepvliegen net zo veel plezier mag beleven!

Groet, Bert

Dat is inderdaad zéér jammer. Lijkt me ook uitermate frustrerend als het echt niet meer lukken wil.

Maar ja, je doet er weinig aan: als je er echt niet meer overheen komt, moet je stoppen....

Ik hoop dat je in het sleepvliegen net zo veel plezier mag beleven!

Groet, Bert

Hey Bert,
Idd ik voel me al keilang gewoon verveeld omdat zo'n mooie kist gewoon aan de grond moet blijven staan.
En wat ik ook doe zelfs met een trex 450 lukt het me niet meer.
en het risico van alles kapot te vliegen is de vele centen niet waard hé.

En ja vroeger ook gesleept en gezweefd, dat is ook een hele mooie schone hobby.

Jammer dat je niet in Friesland woont:

Ik heb twee of drie keer eerder een geval precies als jij gehad, en gewoon weer aan het vliegen kunnen helpen, door persoon aan de kabel weer over het dode punt heen te helpen.

Maar ja, daar heb jij niks aan ;)

Succes met de verkoop, en ik hoop dat het afscheid niet te zwaar valt.

Groet, Bert

Back