Restauratie TA 02

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Goofyray, 10 apr 2023.

  1. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    Beste Modelbouwers,

    Vandaag spontaan begonnen met het uit elkaar halen van mijn TA 02 , goh wat heb ik en mijn race vrienden
    daar ongelofelijk veel lol mee gehad, prachtige tijd.

    Graag wil ik deze weer rijden maken , ik heb inmiddels een nieuwe Calibra kap op de kop kennen tikken.
    Origineel heb ik hem als ( groene ) skyline gekocht.

    Nu loop ik gelijk tegen een groot probleem aan de aandrijfassen zijn onvindbaar,
    De ondereelnummers zijn SA 2, 0555050 en de SA 3, 9805470 ,ik heb vanmiddag veel tijd besteed aan het vinden hiervan.

    Ik heb wel een soort complete gevonden aan een stuk ? nummers 53115 en 54172 ?
    Wellicht zijn deze later als standaard op de TA 02 bijgeleverd ?
    Aleen stonden deze voor belachelijke prijzen op EBAY , voor dat geld kun je een nieuwe TA 02 aanschaffen.

    Nu hoop ik dat jullie mij hier mee kunnen helpen ? wellicht zijn er meerdere modellen en chasis met dezelfde
    aandrijving en dus compatible met de TA 02 ?

    Ik ben blij met alle info en eventuele links wat het helemaal makkelijk zou maken.
    Mocht u een kenner zijn ik zoek ook nog aandrijfassen voor een Nissan KIngcab welke het volgende project wordt.

    Groet,

    Raymond


    IMG_6686.jpg 75FEAE7C-ECE7-4465-82DA-6CC1028C1D0E.JPG 1A4B6324-0DCB-4450-8210-D9D8DEC6D274.JPG
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    bedoel je met aandrijfassen de dogbones of CVD's? Of de assen met de cups aan waar de wielen zelf aan vast hangen?
    Het is zeker wat zoekwerk en desnoods eens verkeerd bestellen, maar op aliexpress heb ik nog vervangers gevonden voor oudere modellen. Vaak noemen ze die dan "universeel". Soms kun je uit de beschrijving niet alles goed zeker weten of het zal passen, maar voor een paar euro vaak, is het niet zo erg om er eens een paar verschillende te kopen. Met wat geduld tegen dat je ze dan thuis hebt, al heb je soms geluk, met een week of 2 er tussen maar.
     
    Goofyray vindt dit leuk.
  3. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    Dank je wel Shades in Black,
    Inmiddels contact gehad met een bekende modelbouwzaak in Nieuwegein , zij hebben het voor mij uitgezocht en zijn gelukkig gewoon te bestellen.

    Groet,

    Raymond
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Nóg beter!
     

Deel Deze Pagina