Van een mede club lid heb ik een taxi2400 verkregen . Wel met schade maar goed te herstellen .aangezien we slepers te kort hebben maak ik hier een sleper van . De romp geïnspecteerd of deze aangepast moest worden voor een zenoah 62cc en dat was niet nodig . Vleugels viel de schade mee en dat was snel verholpen . Wat ik vaak merk is dat een toestel van dit formaat in de basis standaard kleuren vaak wegvalt . Het geluk is dat ik nogal aardig wat felle neonkleuren heb liggen . Dus hij schreeuwt je straks zo hard in de ogen dat je kiespijn krijgt . servos worden jp dxi 6620 digitaal 20kg . liever overbemeten aangezien hij mag werken . ontvanger is een spectrum 9 kanaals met dubbele voeding . En dat gebeurt door twee maal life twee cellen 2100. Ontsteking wordt gevoed door een twee cellen life1800 waartussen een rcexl switch zit . de zenoah is omgebouwd naar een elektronische ontsteking .komt op een ks resonantie uitlaat . Prop is nu een 23x8 hiermee zal de motor een hoger toerental draaien . Of het de goede keus is gaan we beleven . 23inch is ook de grootste maat die ik kwijt kan .
Een blauwtint, dat is het enige wat nog ontbreekt maar verder heb je jouw doel helemaal bereikt! Het zijn ook best grote foto's dus ik zit hier echt met mijn ogen te knijpen
Rolroerdifferentiatie al ingebouwd Serge? De aansturing van rolroer is niet-lineair (ervan uitgaande dat servo en rolroer op foto neutraal staan). Rolroeruitslag naar boven meer dan naar beneden.
Gelukkig zie je hier de hoogteroer aansturing . En ik ben bekend met de afstellingen , maar alsnog bedankt voor het opletten .
hallo..... Ik ben op zoek naar de blauwdrukken voor het bouwen Graupner TAXI 2400 Nr: 9378 https://www.yumpu.com/de/document/view/8332729/taxi-2400-graupner Olaf
Ondertussen is de taxi klaar en heeft afgelopen zaterdag zijn eerste vluchten gehad. Sleep koord is ook in de kleuren van het toestel. Wel nog de ontstekingsaccu vervangen. De gene die ik geplaatst had was aan het einde van zijn kunnen bij volgas in hogere toeren begon de motor over te slaan. Dit was dus later op de dag. Met deze temperaturen schoot de accu te kort. Is nu opgelost.
Oktaan102 van de firezone getankt. Zg62 voorzien van een sixstar 22x10. Naalden konden een kwart slag dicht. Motor loopt een stuk beter en trekt harder. Wel een gascurve ingesteld omdat de moter onderin nogal fel reageert. 30 seconden motorloop is ruimschoots genoeg om op niet nader te noemen hoogtes te komen in een verticale klim vanuit de start.. Toestel is wat mij betreft goed. Op naar de eerste sleeps.