restauratie usa-1

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door speeddemon, 17 apr 2016.

  1. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    hoi, hierbij de bouw verslag van de usa-1,deze heb ik een tijdje terug gekocht,
    1 half zonder achter kant incl. body komt nog een foto van en een motor gs21
    1 compleet maar de motor was op deze heb ik laten pinchen (loopt weer toppie) ook een 21gs
    met splinter nieuwe chroomgelen aan de giet rekjes de body heb ik ook gelijk weer onder handen genomen
    weer in oude glorie hersteld,

    de half gebouwde heb ik weer bijna geheel hersteld met div nieuwe onderdelen zoals
    burns
    draagarmen boven/onder
    assen
    meenemers
    hubs
    wielbouten
    draag steunen
    wielassen
    voorste diff huis van een inferno dx deze heb ik geheel pas gemaakt voor achter
    stalen bouten voor de draagarmen en hubs
    aangepaste aandrijfas midden diff
    rond om nieuwe diff tandwielen

    heb nog een nieuwe 800 motor liggen deze ga ik denkelijk gebruiken voor de aandrijving
    ik hou jullie op de hoogte van de verdere bouw hiervan


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    de nitro versie

    [​IMG]

    [​IMG]

    deze heb ik pas gedaan de savage 3.5 converion to electric dubbele 550 motor kershaw motor steun
    21t met een spur van 68 t plus een velion regelaar

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    gelijk de monstertruck fam. foto genomen

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    D-FGT vindt dit leuk.
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Heb dus ook nog een burns herbouwd, + wat ander, een paar opmerkingen op deze verder heel coole bouw.
    - Wel heel dunne plaatjes gebruikt als shocktowers achteraan hier. Daar moet je zeker 2-3mm voor nemen.
    - De assen voor de draagarmen, zijn dat draadstangen waarop je borgmoeren geschroefd hebt? Hopelijk zijn het gladde assen met enkel draad op de uiteinden. Draadstangen in bewegende onderdelen zijn not done, die vijlen gewoon de gaten uit. Origineel zijn ze bij de burns met assen en circlipsen als ik mij niet vergis.
    - Die gebogen chassis stiffener (of hoe heet dat) vind ik ook not done. Zowel qua looks, maar vooral: gebogen heeft hij niet veel nut om het chassis stijver te maken.
    -ik geef altijd aandacht aan schroeven: zoveel mogelijk dezelfde, geen verzonken en bolle door elkaar, even grote koppen,... Op zich eerder visueel, maar de draad en/of lengte is ook vaak niet hetzelfde. Liefst zeskanten, philips eventueel, maar rechte hou ik helemaal niet van. Persoonlijk hoor.
    -wat is dat blinkend zwart plaatje bovenop de diff housing op de onderste foto? Het is wat slordig (motiverend bedoeld) en waarom zit het daar?

    Ik slash je werk niet hoor, maar een aantal dingen zijn functioneel, andere visueel. Ik heb het graag allen in orde, maar functioneel tenminste toch.
     
  3. D-FGT

    D-FGT

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    129
    Nice! ik heb er meedere van en eentje nieuw in doos. Super leuke wagentjes!
    6 om precies te zijn. 5 in nu top conditie 'zo beetje nieuwstaat te noemen' die eerst er slecht aan toe waren, eentje nieuw in doos.

    En nog een halve, dat was een hele maar die heeft als onderdelen chassis gedient om de rest op te knappen haha. En daar zaten geen wielen bij dus ja.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2016
  4. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    hoi bedankt,ik heb je topic gezien je vindt ze niet veel meer in doos
    had ik ook 1 geheel compleet en de ander donor, de donor rijdt als een speer weer met een Electro conv , heeft wel een hoop euro,s gekost voor de onderdelen te bestellen,
    kon gelukkig veel halen hier op de hoek,het meeste is niet meer te bestellen jammer genoeg maar het is niet anders
     
    D-FGT vindt dit leuk.
  5. D-FGT

    D-FGT

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    129
    Als ik jou was zou ik alleen echt een oogje houden op die counter gear. Desnoods zelfs verwijderen en je voor en achter diff 180 draaien zodat je niet achteruit blijft rijden. Als die het eenmaal begeeft is je aandrijf tandwiel naar de kloten en daarvoor een nieuwe vinden/maken is een drama op zich.
     
  6. speeddemon

    speeddemon

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Z,meer
    oke bedankt voor de tip:thumbsup: ik hou hem in de gaten
     
    D-FGT vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina