Super Jonkje! Nu duimen voor mooi weer.... Ik ben erg benieuwd naar je Cobra. Open je daar nog een topicje voor?
Vandaag weer verder na een dagje visite over de vloer.
Het ging niet helemaal naar wens, soms moet je dingen 3x doen voordat het goed is. De kop bijvoorbeeld, daar had ik op helibaby.de over gelezen dat de "zapfen" ofwel de aangedraaide bladaansluitingen makkelijk krom gingen. En ja hoor... ook die van mij zijn krom. Nou kan ik wel 3 complete koppen bouwen met wat ik nog heb liggen dus aan de slag. Het nieuwe onderdeel bleek breder dan de oude :?: en paste dus niet. De derde bleek goed maar in lelijke staat. Dus schuren, poetsen etc.Dan weer de hele zaak uitrichten en balanceren.
Ook maar meteen bredere plastic stuurbladen gemonteerd want die hebben ze ook zo bij de replica-helibaby.
Het was me al opgevallen dat de koppeling geen naaldlager had om de koppelingskorf mooi centraal te laten lopen. Die bleek na onderzoek dus wel noodzakelijk! Dus lagertje halen, de boel weer uitbouwen en tegelijk met een nieuwe starterbelt weer gemonteerd. Het lastige is dat je dan een hoop werk hebt verzet maar de heli er nog precies hetzelfde uitziet... :cry:
Staartrotortje gemonteerd, splinternieuwe blaadjes liggen al klaar. Ik heb nog even raar zitten kijken want de heckrotor zit in principe aan de "verkeerde" kant. Hij blaast nl. tegen de staartbuis i.p.v. naar buiten. Maar dit hoort blijkbaar zo want elke helibaby heeft dit zo.
Het originele uitlaat "potje" bleek mooi te passen op de OS, dus poetsen, poetsen en nog eens poetsen tot hij weer als nieuw was...
..toen bleek de gashendel helaas niet te kunnen draaien.
Daarom besloten de originele OS uitlaat er weer op te zetten, alleen is die zo lang dat de heli dan verder van de grond moet komen te staan. Dus de ski-beugels wat gebogen. Nu past het wel en kan er gas gegeven worden.
Koeltunnel pas maken, een precies werkje.
De ander kant ook passend, klaar.
Dit is de complete "retro" besturingsmeuk, alles werkt nog en de accu's zijn ook weer geladen. Let op de tolgyro!
Verjaardagskado!
Toen ik goed ging kijken bleken mijn oude kap en zitje toch wel erg last te hebben van de tand des tijds...
De piloot durfde even niet in beeld want die zit in zijn blootje momenteel. Mijn vrouw is zijn vieze overall en trui aan het proberen te wassen...
Nu verder met de besturing inbouwen en verder afwerken.
Groeten, Marco.