restauratie van een zeer oude smit rotterdam

Hallo heren,
Ik heb een Smit Rotterdam weten te bemachtigen via marktplaat.
Helaas heeft zei enkele jaren door gebracht op zolder en is zei volledig bedekt met een dikke laag stof.

Door de staat van de boot was ik toch wel benieuwt geworden naar de geschiedenis van de boot, Ik ben de oude eigenaar gaan mailen en dit is wat ik toe gestuurd kreeg:

Een inmiddels overleden matroos van Smit/Eerland heeft hem in elkaar gezet. De boot is door mij gekocht denk ik rond 1980. Het model bestaat ook al erg lang. Doet de verlichting het goed?

Al met al een boot met met onbekende bouw datum en een aardige leeftijd.
Zij heefd nooit gevaren maar daar komt hopenlijk verandering in.
Ik zal vanmiddag even een paar foto`s plaatsen van het schip zoals ik hem heb gekocht.
mvg Barry langenberg

dsc00056qr1.jpg
dsc00058cb6.jpg
dsc00057ur3.jpg

Laatst bewerkt:
De foto's doen het niet barry Beetje jammer :P
Ben er wel benieuwd na
Gr martin

is het een bouwpakket geweest of is het volledig zelfgemaakt?

Hallo,
De bedoeling is dat ik het schip gehaal opnieuw glad ga maken de on effen heden weg werken daarna geheel te verven en netjes maken zodat het model weer wordt zoals het hoort.
En natuurlijk vaarbaar maken wat dit schip nooit heeft gedaan in al die jaren.

je zal er wel wat werk aan hebben, maar ik denk dat er zeker wat van te maken valt

:worship:

jaa dat wel,
hij is nou helemaal glad geshuurd nu alleen het plamuur er nog af en dan kan hij weer helemaal opnieuw geverft worden en nieuwe schroef assen en roeren

Ik ben bezig met een oude helicopter uit die tijd, hier zie ik een oude boot. Er mag wel een viruteel museum op het forum komen.

ja dat zou wel mooi zijn, dan heb ik nog een boot die er naast kan zijn ik hem namelijk ook een zelfgebouwde spits met kopschroef

Om het nog mooier te doen ik bouw een opduwer..... Alles zelf maken....
Die zou er ook bij kunnen en nog veel meer!

Ik wens je succes met je Smit. Ben zeer benieuwd!

Ik ga vanavond de eerste grondlagen erop smeren om hem vervolgens weer te waterproofen.
de woning en de kleinere objecten aan dek zal ik ook verven om als laatste het dek te doen.
ik denk dat ik deze na het restaureren weer op marktplaats zet om zelf een nieuwe op te bouwen en geheel naar wens te maken.
zelf bouwen brengt toch een beter gevoel met zich mee.

onder tussen is de smit in de grond verf gezet en ben ik bezig de opbouw weer te fatzoeneren aangezien ik die der af heb moeten slopen omdat ze die hadden vast gelijmt.
ik zal vanavond even wat foto`s posten

Back