Restauratie verslag Graupener Cirrus

Daar is die dan.

Net besloten dat mijn Cirrus na een te harde neuslanding geheel wordt gerestaureerd.

Dit is het programma.

1 repareren van de romp en weer als nieuw maken.
2 Inbouwen van electromotor.
3 Functioneel maken van remkleppen middels aansturing van ieder een eigen servo.

Morgen volgen de 1e foto's
 
En de cirrusromp.

Al met al was het toch een lelijke breuk,,maar zoals je ziet toch weer een geheel.

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oohh ;) dat is helemaaaal niet erg ;)
op een cirrus komen toch nooit grote krachten.
dat kan allemaal mooi hersteld worden :)
alvast succes met de herstelling, en het mooie resultaat achteraf
 
En we gaan mooi gelijk op met de ASW-22.

1e keer plamuur aangebracht.

Morgen maar verder met schuren.

full


full


full


:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit was een ander verhaal, omdat hij hier de 2e keer gebroken is toch maar een matje met epoxy er omheen gelegd.
Tevens de is ook de 2e schuur plamuur en schuurbeurt.


full


full

:-D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En hierbij het aangepaste richtingsroer en afgewerkt met 3 lagen G-4 in combinatie 25 gr matje.

Hopelijk zo een beter stuur gedrag.


full


full


:sleeping:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hij zal wel beter sturen, vind het alleen wat jammer dat de originaliteit er dan onder lijd.
 
Ja dat zeg je nou wel, maar is dat ook zo???
Eind jaren 70 bracht Graupner de cumulus 2800 uit met zo'n roer.
Die romp is hetzelfde als die van de Cirrus want beide modellen kon je de romp en vleugels combineren.
Ik meen ook in die tijd wel eens een Cirrus gezien te hebben met hetzelfde roer.

:mrgreen:

hij zal wel beter sturen, vind het alleen wat jammer dat de originaliteit er dan onder lijd.
 
Laatst bewerkt:
Zo de romp van de Cirrus weer strak en met aangepast richtingsroer.
Komende week naar de spuiter.


full


full

:mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
inmiddels gespoten...

De romp (en nog 2 andere van andere draadjes elders) is inmiddels gespoten en hangt nu te drogen.

full


full


Grt, Louis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:thumbsup::thumbsup:Louis,,,een woord.


WAOW:thumbsup::thumbsup:

Dat is dus de ASW 22 en de Cirrus. En nog een romp van een diamond van Blue Airlines.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er profesioneel uit heren...daar is mijn lakrollertje niets bij.
Ook ik ben een 30 jaar oude Sirrus aan het restaureren.
Als er interesse is kan ik een paar foto's maken.
 
Hey Willem,

't is ook in een proffessionele bedrijfs-spuiterij....

Kon even tussen de klepel-maaiers door...:rolleyes: :mrgreen:

Foto's zijn we altijd benieuwd naar!!

laat maar komen!

grt, Louis
 
Back
Top