Deze winter een zwever (asw lookalike oid) overgenomen van een clublid. Spanweidte 3,20 meter, T staart (daar wordt ik helemaal warm van
) en epoxy romp. Vleugels ingedekt balsa (geen schuim), en bekleed met zijde (en potten met verf, opgebracht met de welbekende kwast).
Het toestel is creme kleurig met een zwarte striping. Niets dan goed over clubleden die niet meer onder ons zijn, maar deze kleurstelling is echt afschuwelijk en doet dit toestel geen recht.
Over de motorisering ben ik al wat verder, zit alleen te puzzelen hoe ik deze kist verder weer in goeie conditie krijg. Het was zijn lievelingskist, en er is me veel aan gelegen dat ook ik er nog jaren mee kan vliegen.
De romp :
Das makkelijk, ik ben maar begonnen met schuren. Orgineel blijkt de romp wit geweest te zijn. Op kritieke punten is de romp royaal verstevigd met koolstofroving, betere werk dus. Opnieuw spuiten dat ding en dan komt dit allemaal wel goed.
De Vleugel
Probleem. Het linnen wil er niet echt af en er zit een dikke laag verf op. Blijft over : schuren en spuiten ?. (iemand advies?) Ik dacht misschien schuren en folie erover.
Ailerons : het linnen is ook gebruikt als scharnier, echter in de combinatie met verf beginnen ze her en der te scheuren. Uitslag van de roeren is slecht enkele millimeters...(is hier ooit mee gevlogen??) Tevens worden de ailerons met 1 servo aangestuurd in de romp. Ik ga deze vervangen door elke aileron een eigen servo, in de vleugel.
Stoorkleppen worden ook aangestuurd met 1 servo, maar das weer mooi opgelost dus deze laat ik zo.

Het toestel is creme kleurig met een zwarte striping. Niets dan goed over clubleden die niet meer onder ons zijn, maar deze kleurstelling is echt afschuwelijk en doet dit toestel geen recht.
Over de motorisering ben ik al wat verder, zit alleen te puzzelen hoe ik deze kist verder weer in goeie conditie krijg. Het was zijn lievelingskist, en er is me veel aan gelegen dat ook ik er nog jaren mee kan vliegen.
De romp :
Das makkelijk, ik ben maar begonnen met schuren. Orgineel blijkt de romp wit geweest te zijn. Op kritieke punten is de romp royaal verstevigd met koolstofroving, betere werk dus. Opnieuw spuiten dat ding en dan komt dit allemaal wel goed.
De Vleugel
Probleem. Het linnen wil er niet echt af en er zit een dikke laag verf op. Blijft over : schuren en spuiten ?. (iemand advies?) Ik dacht misschien schuren en folie erover.
Ailerons : het linnen is ook gebruikt als scharnier, echter in de combinatie met verf beginnen ze her en der te scheuren. Uitslag van de roeren is slecht enkele millimeters...(is hier ooit mee gevlogen??) Tevens worden de ailerons met 1 servo aangestuurd in de romp. Ik ga deze vervangen door elke aileron een eigen servo, in de vleugel.
Stoorkleppen worden ook aangestuurd met 1 servo, maar das weer mooi opgelost dus deze laat ik zo.



