Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Eenzitter, vast hoofdwiel, neuswiel: Lijkt me een ASK 23. Model is dan waarschijnlijk van Robbe.
Succes met de reparatie
Paul
Dat is niet zo heel moeilijk.Maar eerst maar eens de romp heel krijgen
Dat is niet zo heel moeilijk.
- eerst de binnenkant ruw schuren tot zeker 4 cm vanaf de breuknaad
- tegen elkaar aan houden en met wat dunne secondenlijm aan elkaar bakken
- daarnaa aan de binnenkant 1 of twee lagen 160 grams glas erin en laten uitharden
- dan de buitenkant schuren ook over minstens enkele cm's aan beide kanten van de breuk. Goed op letten dat je de oude rompwand bij de breuk helemaal tot aan het nieuwe glas verwijderd hebt (zonder het nieuwe glas te beschadigen). Het dikte verloop moet over minstens 1 cm lopen, meer is beter.
- gebruik niet meer epoxy dan nodig. Eerst net te veel: het doek glimt net. Als alle lagen glas erop liggen voorzichtig zoveel epoxy eruit dat het net niet meer glimt.
- nu meerdere lagen glas op de geschuurde buitenkant leggen. De totale laag moet net iets dikker zijn dan de oude laag.
- een strook plastic eroverheen strak en glad trekken, en laten uitharden.
- en dan schuren, schuren en nog veel meer schuren En als je te weinig doek hebt gebruikt ook nog wat plamuren. Het kan perfect worden.
Succes.
Dirk
In mijn ogen is alleen glas meer dan voldoende. De originele romp was toch ook alleen van glas?! Mocht je het voorste deel niet sterk genoeg vinden, kun je er toch één laag extra (glas!) in leggen?! Dat doe ik wel vaker om de romp-buik wat beter bestand te maken tegen landingen in het buitenland (stenig terrein).bedankt voor de uitleg dirk.
ik heb vaker met glasvezel gewerkt
ik wou het alleen versterken met carbon mat of zal alleen glasdoek voldoende zijn? de neus is er af getrokken met een mislukte sleepstart. denk dat er al scheurtje in hebben gezeten. of eventueel carbon roofings plaatsen om de krachten te verdelen.
Klopt, maar al die kleine stukjes zijn alleen nodig als je rare en complexe vormen moet repareren. Hoe minder stukjes en hoe meer weefsel uit één stuk, hoe sterker.Hier is een mooie reparatietechniek beschreven.
http://www.swiss-composite.ch/pdf/i-blaetzlitechnik.pdf