Enkele weken geleden kon ik een oude Vicomte 1915 van Svenson op de kop tikken voor enkele tientjes.
Ombouwen naar electro zou geen echt groot probleem mogen zijn.
Ik had nog een SK3-3536 1400 kv motor liggen, een simpele uitrekening met eCalc leerde mij dat een 9x5 prop het best zou presteren voor dit modelletje.. Die prop bleek niet leverbaar, het is dan een 9x4,5 geworden..
Qua ombouw kunnen we heel kort zijn: 2 nieuwe standaard servo's erin (geen ailerons op dit toestelletje). De motorsteun erop gelijmd (even gekeken naar het plan op Outerzone: http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5077)
Nadien de motor erop, regelaar erin (een 45A exemplaar), batterijschotje gemonteerd... Avondje werk
Het motorschot is al met de nodige domping ingelijmd, maar zonder zijwaartsstelling, op het plan stond ook niets aangegeven. Heb dan zelf maar 2° ingebouwd.
Moet nog een spinnertje erop en een motorkap, er staan een fles melk in de koelkast die ideaal zal zijn ervoor maar eerst moet die leeg...
Met een 3700 mAh 3S ligt hij bijna in balans, met het motorkapje en spinner erbij zal hij perfect in balans liggen.
Gisteren toch maar even ingevlogen en de gekozen setup is weer perfect. Heerlijk rondtuffen op 40% throttle.
Vliegt zo gemakkelijk en stabiliserend dat je gerust enkele tikjes trim rudder kunt zetten, op een 50 m hoogte, half gas. Dan kan je de zender wegleggen en kun je iets drinken. Blijft gewoon vrije vlucht vliegen. Uiteraard bij niet teveel wind.
Gisterenavond gaf ik de zender over aan een clubgenoot van me toen ik een broodje wou eten en hij heeft er ruim 12 minuten mee gevlogen. De batterij was 80% vol toen ik ze erin stak, toen ik ze eruit haalde zat ze op 40%. M.a.w. je kunt er eigenlijk wel een halfuurtje mee vliegen
Je hebt gewoon geen power nodig met dit ding.
Gewicht zit nu op 1600 gram AUW. Moet nog de spandraden terug installeren (voor het zicht), motorkapje erop. Misschien komt het maximaal op 1650 gram.
Weer een klassiekertje erbij voor echt geen geld, het toestel, de ontvanger en motor zijn tweedehands, de servo's en regelaar zijn HK. All in: 80 euro?
Ombouwen naar electro zou geen echt groot probleem mogen zijn.
Ik had nog een SK3-3536 1400 kv motor liggen, een simpele uitrekening met eCalc leerde mij dat een 9x5 prop het best zou presteren voor dit modelletje.. Die prop bleek niet leverbaar, het is dan een 9x4,5 geworden..
Qua ombouw kunnen we heel kort zijn: 2 nieuwe standaard servo's erin (geen ailerons op dit toestelletje). De motorsteun erop gelijmd (even gekeken naar het plan op Outerzone: http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5077)
Nadien de motor erop, regelaar erin (een 45A exemplaar), batterijschotje gemonteerd... Avondje werk
Het motorschot is al met de nodige domping ingelijmd, maar zonder zijwaartsstelling, op het plan stond ook niets aangegeven. Heb dan zelf maar 2° ingebouwd.
Moet nog een spinnertje erop en een motorkap, er staan een fles melk in de koelkast die ideaal zal zijn ervoor maar eerst moet die leeg...
Met een 3700 mAh 3S ligt hij bijna in balans, met het motorkapje en spinner erbij zal hij perfect in balans liggen.
Gisteren toch maar even ingevlogen en de gekozen setup is weer perfect. Heerlijk rondtuffen op 40% throttle.
Vliegt zo gemakkelijk en stabiliserend dat je gerust enkele tikjes trim rudder kunt zetten, op een 50 m hoogte, half gas. Dan kan je de zender wegleggen en kun je iets drinken. Blijft gewoon vrije vlucht vliegen. Uiteraard bij niet teveel wind.
Gisterenavond gaf ik de zender over aan een clubgenoot van me toen ik een broodje wou eten en hij heeft er ruim 12 minuten mee gevlogen. De batterij was 80% vol toen ik ze erin stak, toen ik ze eruit haalde zat ze op 40%. M.a.w. je kunt er eigenlijk wel een halfuurtje mee vliegen

Gewicht zit nu op 1600 gram AUW. Moet nog de spandraden terug installeren (voor het zicht), motorkapje erop. Misschien komt het maximaal op 1650 gram.
Weer een klassiekertje erbij voor echt geen geld, het toestel, de ontvanger en motor zijn tweedehands, de servo's en regelaar zijn HK. All in: 80 euro?