Restauratieverslagje GP Spirit

Aangezien ik zondag toch echt met een vintage kist aan moet komen, is mijn GP spirit te voorschijn gehaald. De kist ligt echt al JAREN bovenop een kast, is 3 x meeverhuisd en heeft na een matige electroconversie niet meer gevlogen. Destijds nog met een speed400 en nihm pack, het ging niet lekker omhoog..

Ik heb besloten (omdat ik toch al 2 electrozwevers heb) er weer een echte ouderwetse glijer van te maken. Werk aan de winkel dus, zeker omdat het in 2-3 avondjes moet!

Het zijn met name foto's, het verhaal spreekt voor zich... :)

Veel kijkplezier ;)
img74700742703.jpg

Vieze bende.. Het folie is ook door de zon flink naar paars verschoten op plekken.. ach, het maakt hem wel mooi vintage...

img74710761475.jpg

img74720775949.jpg

Zo, duidelijk wel wat werk..
Wat moet er gebeuren:
- Nieuwe neus
- nieuwe kap
- gaatjes in folie repareren
- Richtingroer repareren (geknakt ooit, dus nu slap)
- RC inbouwen
- C.o.G bepalen
- Wachten met maiden tot zondag :)

Eerst het stabilo maar gedaan:
img74758408167.jpg

Ik heb in de originele doos nog het oude folie gevonden, dus die kan er weer op!

toen de neus:
img74738380165.jpg

en na wat schuren:
img74768426533.jpg

En tenslotte een kapje gemaakt:
img74778441898.jpg

zo.. genoeg voor vandaag..
my.php

Gisteravond vleugel gerepareerd met nieuw stukje oralight.. Ook het kapje en de neus bespannen met folie (neus was lastig, niet helemaal mooi, maar goed) en kapbevestiging gemaakt.

Toen de vleugel aangevallen met anti-vet.. hij glimt weer! :)

Nu het zwaartepunt nog.. wordt nog lastig. Heb zojuist bij de bandenboer een hand lood gehaald, en ik moet nog een ontvangeraccu regelen, hopelijk zit ie vandaag in de post.

Gaat dus wel lukken ja ! :D

ja graag! Hij is klaar namelijk!!!! :D :D :D het is trouwens M3 wat is nodig heb, of een ander soort haak die erop kan.

Vanmorgen nog even postelastieken gehaald en met 200gram lood voorin moet ie geen probleem hebben met de wind :)

Ik heb haakjes met 2 en 2.5 mm. en de rode starthaak heeft 3x een m2 boutje met moer.

Ik neem het allemaal wel mee :)

Gr

Ik ga zo naar m'n nest, maar ik zal even kijken of ik nog een stukje M3 draadeind heb.
Als dat zo is, buigen we daar zo een haakje van.
Als het niet anders kan zelfs nog morgen ter plaatse.
Jij gaat gewoon vliegen met dat ding!

Dit is 'm geworden (Je vindt hem morgen in mijn zenderkoffer):
304a0f2a27a4705.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back