Met klamme handjes vanavond mijn trouwe Arttech Spitfiretje ge-remaidened. Na een hele akelige crash vanwege tip-stall vanaf een metertje of 8 vond ik dat ik wat moest doen aan het onvriendelijke karakter bij langzaam vliegen. Ik heb flaps geknutseld van wat carbon fiber buis en 0,8mm triplex. Aandrijving met een cardan-achtige as schuin door de vleugel (geen roerhoorntjes of stangetjes uitstekend aan de onderzijde). Dit werkt goed, samen met een 8gram servotje (beetje speling, voor flaps goed genoeg met wat afstelwerk). En omdat toch het mes in de vleugel ging de stoute schoenen maar aangetrokken en een paar retracts van Hobbyking ingeknutseld. Voor de zekerheid maar een carbon fiber strip in de vleugel ingegraven en vanavond getest.
Om kort samen te vatten: hij vliegt super!! Snelheid ligt hoger en de tipstallneiging is een stuk beter dankzij de flaps. Wieltjes liepen niet helemaal soepel, dus een beetje noseover neiging was er wel. Druppie olie en dat was ook opgelost.
Al met al en toppie modificatie. Ohja, gewicht zit nu op 820 gram, valt mij hard mee....
Om kort samen te vatten: hij vliegt super!! Snelheid ligt hoger en de tipstallneiging is een stuk beter dankzij de flaps. Wieltjes liepen niet helemaal soepel, dus een beetje noseover neiging was er wel. Druppie olie en dat was ook opgelost.
Al met al en toppie modificatie. Ohja, gewicht zit nu op 820 gram, valt mij hard mee....