retracts voor 30kg zware embrear 312 tucano

Poten maken is vrij makkelijk, het is de retractmechaniek die moeilijk is. ...
Retract mechaniekjes zijn niet moeilijk op zich ... voorbeelden ten over op het internet, met een beetje jatwerk en een beetje van jezelf, zijn goed (na) te maken ... het grootste probleem zit hem dan ook niet om ze werkend te krijgen, maar om ze betrouwbaar te maken, zodat ze ook na veelvuldig "martelen" nog steeds bereid zijn hun diensten te doen ...

Wat dacht je van de juiste kwaliteit alu? Je wilt ook niet dat ze na een harde landing verbogen zijn. Te dik/zwaar is ook weer niet handig.

Wat dacht je van de juiste kwaliteit alu? .

51st is een uitstekende aluminum legering, daar had ik poten van gemaakt voor onder een mustang en die was lastig te landen en hebben behoorlijk op hun donder gehad zelfs eens uitgebroken maar de gedraaide poten van 51st gaven daar niets om.....

hoi,

Zelf heb ik al retract gemaakt voor zware modellen, waar je moet naar kijken is dat je in de down positie een mechanische vergrendeling hebt zodat je cylinder/ electromotor niet de kracht van de landingsschokken hoeft op te vangen (overcentering), wat ook beter is is niet te werken met zo een klein blokje gelijk de meeste verdelers verkopen, de krachten van een eventuele slechte landing komen dan op een klein oppervlak.
Indien je wil stuur ik je eens een paar foto's door van een in gebruik zijnde retract

groeten raf

Ik ben er vandaag dan maar aan begonnen, ik ga ze maken op het principe van behotec. Door mijn toch wel beperkte inbouwmaten voor een toestel van dit formaat moet ik alles zo compact mogelijk maken en toch het geheel robuust houden. De afmetingen zitten ergens tussen een C50 en een C60 van behotec.

Dit zijn de tuimelaars waar de poten zullen in vastzitten, ze zijn van ALU en zijn 25mmx25mm vierkant.
full

full

Ik denk eraan om het frame errond uit staal te maken en te harden, als ik ze uit alu maak denk ik dat de scharnierpen de wanddikte van 3.5mm zal vervormen bij belasting. Ik kan wat gewicht sparen door kameringen of gaten aan te brengen.

Grtz Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Onder welke steen kom jij vandaan
een retrac meganiek i zeer makelijk te maken
de aandrijving daar buiten gelaten maar ook dat is niet echt moeilijk
electra koopen
lucht ook vrij makelijk te verkrijgen

Een set goede schaalpooten maken is behoorlijk lastig
Daar zit namelijk het gedeelte wat de klappen van de landing op moet vangen

Poten maken is vrij makkelijk, het is de retractmechaniek die moeilijk is.

grtz A

De retractmechanics heb in intussen, weet iemand waar ik aan kwaliteitsalu kan kopen om de poten zelf te maken?

Grtz A

Hoi Antony.

Probeer eens bij shindin, deze meneer kan een hele hoop en voor veel leukere prijzen dan de reguliere retract/legs aanbieder's lenny@shindinmachine.com of op z'n website, http://shindinmachine.com/ Deze meneer zit doodleuk 40% onder de prijzen dan b.v. Sierra, Robart of andere onderstelboeren.
Ik kan ze ook maken met de machines dit ik thuis heb maar voor de bedragen die hij rekent heb ik ze maar laten maken, komen onder m'n 1/4 FW190 A8.

Groet Ger.

Ik maak mijn pooten van r v s en grome mobildeen
Ik heb de ervaring dat dat op de lange termijn beter is dan aluminium
en het verschil in gewicht is zo minimaal

zoals ik al eerder vermelde
stuur maar een tekeningetje
en foto,s van de echte pooten
dan wil ik die pooten wel maken

Ja ik weet het ik blijf een spelramp
bedankt
gelukkig kan ik wel metaal bewerken
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of zij het zelfde heefd als ik
Het probleem met mij is dat ik het wel kan
maar ik denk veel sneller dan ik type
en ik vergeet daarna gewoon de spelfouten te herstellen

Je kan het maken van de poten gerust aan Jeroen overlaten, ik weet het uit ervaring.
Ik weet ook uit ervaring dat sommige vakmensen niet zo goed met de pen of het toetsenbord zijn. Laat wat dat betreft iedereen in zijn of haar waarde. Doe waar je goed in bent........en deel het met anderen, zoals Jeroen ook wil doen

Waarvan akte.

Back