Hou er rekening mee, dat als de remklep aansturing over een horizontale en een verticale vlak laat verlopen,
je wringing door de swing krijgt. De vork wordt een helmstok.
Een klep staat dan verder open dan de ander. Hoe groter de afstand tot de servo...
des te minder effect zou je zeggen. Dichter op wordt het sterker.
Bij mijn onafhankelijke hoogteroer aansturing van twee van mijn RC1 modellen, Kaos en Sultan 5
Heb ik de servo op de zijkant gelegd.
Ik bemerkte toch een knorrig makende onbalans in de maximum uitslagen gedurende de bouw.
Ondanks dat er zekere lengte stuurverbinding tussen zat... Het zijn nogal schuurdeuren
Zou dat bij-effect geven, wilde ik dat tevoren ondervangen hebben. Het moest dus anders.
De Kaos is gemaidend en stuurt strak en neutraal, koersvast.
Gaat hier om remkleppen. Impact in standverschil kan ik niet beoordelen.
De servo's zijn zo goed mogelijk op resolutie gezet, wat haalbaar was.
Maximale uitslag roer -in sport stand- is ook uiterste slag servo... volledige bandbreedte op de werking van de servo.
De twee voorbeelden van oplossingen...
Eerste de Kaos 60 ('bouwdraadje')
De tweede de Sultan (geen bouwdraadje),
zelfde idee, alleen nu eens uit alu L-hoekprofiel UHU-Endfest gebakken.
Mooie vorderingen... altijd veel werk... altijd bouwleut...
Gr Bas