Retro is in ? Kerswap 1941

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door guyken, 7 mrt 2019.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Het werk gaat verder , vandaag staartstuk aan de romp aangepast
    P3250001 (2).JPG
     
    H.B.Busking en jef vinden dit leuk.
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    En vandaag dan weer het richtingsroer geplaatst . Het gaat vooruit en dat komt omdat ik "voorlopig" veel vrije tijd heb . Daarna de steun voor de vleugel . Momenteel ook geen problemen met de bouw dus er valt niet veel te zeggen . :offtopic: Behalve misschien dit , onlangs nog wat spul bij HK willen bestellen en de meeste dingen niet in voorraad ? Nochtans geen speciale dingen , gewoon activator en 4 mm gold connectors enz . Wat ik tegenwoordig ook moeilijk vindt op websites zijn pushrods , maar dan lange zoals ik ga nodig hebben hier , minstens 93 cm ? Is dat omdat er weinig nog zelf gebouwd wordt of kijk ik in de verkeerde richting ?
    P3260001 (2).JPG
     
    JHvdK en H.B.Busking vinden dit leuk.
  3. jef

    jef verslagschrijvers

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.347
    Locatie:
    Hulshout België
    guyken vindt dit leuk.
  4. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.535
    Locatie:
    Oordegem
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Merci Dries , niet genoeg gezocht dus . Activator is nog voor mijn indoor vliegers he . :bye:
     
  6. PHTB

    PHTB

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Nijmegen
    Knap hoe die beide Duitse aspirant piloten meehelpen het tot een goed einde te brengen. Klasse......
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Ach ja , maar heeft u het niet gelezen ? Ik ben er ene kwijt die naar actieve dienst is en de andere als reserve . Misschien moet ik wat nieuw bloed rekruteren ? Wat denken jullie ?
     
  8. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.484
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooi werk weer Guy!

    Pushrods maak ik zelf uit M2 carbon staaf. Draadhulzen krimp ik met een krimptang voor auto-connectors.
    En nat in de dunne CA lijm.. medium gaat ook prima. Uiteinde waarop gekrompen wordt ±10 mm, maak ik met de Dremelslijpschijf een beetje happerig ruw voor meer grip op krimp en verlijming van de huls.
    Dat gaat netjes, licht en erg sterk en veel buigvaster dan staaldraad. Ik leidt de stuurstang wel door een zo recht mogelijk liggende bowden geleiding, de blauwe Sullivans. In mijn brave Calmato houdt het zaakje al keurig 14 jaar rotsvast. Af en toe inspecteer ik even met de winterstop. Maar het blijft puik.
    Activator gebruik ik hierbij niet. Lijm wordt me dan te broos. De 'las' oogt ook niet meer netjes

    Voor een maandje terug zowat weer een setje gemaakt voor de RC1 kist in revisie...
    Op de foto zijn de Sullivan doorvoeren nog niet geplaatst, maar inmiddels verlijmd.

    IMG_7724.jpg
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2019
    guyken vindt dit leuk.
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Goede tips hier , tof . Je kan altijd bijleren zeg ik . Ik heb ondertussen de pushrods of bowdencables with kwik link besteld en dan kunnen we weer verder . Het probleem is als ik op een site zoek dat ik niet altijd de juiste zoekterm of benaming ingeef . Ik ben meer vertrouwd met heli onderdelen dan met vliegtuig onderdelen . Komt wel goed natuurlijk ( with a little help from my friends :)).
    Vandaag even de pylon of steun voor de vleugel afgewerkt .
    P4020002 (2).JPG
     
    jef en H.B.Busking vinden dit leuk.
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    De plateau P4030001 (2).JPG

    P4030003 (2).JPG is nog wat verder afgewerkt . Volgt mooi het profiel van de vleugel , er moet nog 2 nageltjes of vijsjes in vooraan en achteraan om de elastiek vast te houden . Ik moet aan star trek denken bij die plateau . K geef toe ik heb veel verbeelding en ben ook een Trekkie geweest vroeger . :rolleyes:
     
    jef vindt dit leuk.
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Wreed nieuws , na eerst Rolf naar actieve dienst moet nu ook Dolf ons verlaten , zijn plaats is ingenomen door 2 jonge strebertjes . Zo gaat dat vandaag de dag . :oops: :bye:
    captionerab912899dee36a00e2d6a368331be90b2d1e4b9b.jpg
     
    Helikapoter en H.B.Busking vinden dit leuk.
  12. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Zo de liggers zijn toegekomen en we kunnen aan de vleugel beginnen . Zoals eerder al vermeld , ik heb een bouwverslag gevonden met foto's maar die stemmen niet overeen met het plan dat ik heb . Niet erg maar goed uitkijken .
    P4090001 (3).JPG
    Beginnen met het middenstuk en daarna een dubbele knik !
    P4090002 (2).JPG
     
    Helikapoter en H.B.Busking vinden dit leuk.
  13. jef

    jef verslagschrijvers

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.347
    Locatie:
    Hulshout België
    Goe bezig Guyken :thumbsup: , drie verschillende plannen zijn er al minstens in omloop , ik heb de hertekende versie van Belair , jij die van Caramba en dan is er nog de originele :confused:

    Groeten Jef
     
  14. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Vandaag rotweer buiten dus goed om te bouwen en t ging vooruit .
    P4090003.JPG
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    De eerste knik zit er in of op ? Klein foutje aan achterlijst :mad:, eigen schuld maar die werk ik nog weg met beplanking in het midden .
    P4110006 (2).JPG
     
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    De vleugeltip is afgewerkt en daarna samenvoegen , brrr , veel bijschuren en aanpassen . Toch gelukt hoor , we gaan verder .
    captionere4b20bdded7942e8e5ba63d1b7345fbf8a9fa507.jpg
    P4130003 (2).JPG
     
    Helikapoter vindt dit leuk.
  17. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.484
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooi man
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Vandaag nog eens goed kunnen doorwerken en de 2 de helft is ook af . Nu nog netjes aan elkaar zetten . Beetje doorwerken want de 2 volgende weken is het holiday . Mijn 2 medewerkers zullen tevreden zijn.
    P4170002 (2).JPG

    captioneree0089d613aaadac5dae30a0ff64495210cdc6fd.jpg
     
  19. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.141
    Locatie:
    belgium
    Ik kan hier wat hulp gebruiken , vooral van de keuze van de motor die ik hierop ga zetten . Ik heb gelezen als je aan de SAM competitie wil deelnemen met de kerswap dat het een graupner 400 speed motor moet zijn , maar ik wil gewoon een equivalente brushless ? Alle suggesties zijn welkom . :bye:
     
  20. jef

    jef verslagschrijvers

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.347
    Locatie:
    Hulshout België
    Soms wordt er ook een coxje opgezet , vermogen zal ongeveer gelijk zijn aan een speed 400 , waarschijnlijk een 50 à 60 watt .
    Ik denk een Pichler Boost 10 à 15 of equivalent van een ander merk zal de klus wel klaren , maar onder andere Dries Neyrinck zal je daar nog beter in kunnen adviseren .

    Groeten Jef
     
    H.B.Busking en guyken vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina