"Retro" Rafale, 2de hands opkappertje...18-07-07 i

Tailpipe Rafale

Heeft er iemand een tekening of de afmetingen van een tailpipe voor een Ravale van Avonds?

Of misschien zelfs eentje liggen?

Graag een berichtje,

Grtz,

Henri
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er iemand een tekening of de afmetingen van een tailpipe voor een Ravale van Avonds?

Of misschien zelfs eentje liggen?

Graag een berichtje,

Grtz,

Henri

Hey, die twin jetpipe van Philip was zeker vrij prijzig??;) Ik heb alleen tekeningen van een single pijp die recht naar achteren loopt, enkelwandig en erg simpel. De oude uit mijn Avonds is in de AD Rafale gegaan dus helaas niets over. Misschien je vraag beter stellen op het amerikaanse rcuniverse.com, daar kun je nog wel een paar van die gekken vinden, bij mijn weten vliegt er in nederland geen Avonds Rafale met een dubbele twin pijp. Wimpy Vliegt met een Rafale maar die is volgens mij veel groter.

Groetjes,
Gerald
 
ik heb er een gehad met een originele pijp.
het was een enkelwandige broekspijp

iemand in nederland heeft hem van mij overgenomen.
ik weet niet meer zijn naam , maar hij heeft een bouwmaat vestiging.

gr maikel
 
Hoi mannen,

Bedankt voor jullie reactie.

Gerald,
Phillip Avonds heeft hem niet liggen -misschien wel prijzig- maar nu dus niet te koop.

En als ik nu de maten kan vinden maak ik hem zelf.


Maikel, ik heb wel contact gehad met Phillip Avonds en hij vertelde mij dat het inderdaad een enkelwandige pijp is.


Groetjes,

Henri
 
Hoi Henri, je kunt het anders hier eens proberen, deze Rafale is ook 1/9 en precies even groot. Die pijp zal dan ook wel passen lijkt me.
Fly Eagle Jet Model Factory

pengguan.JPG


Grt,
Gerald
 
Laatst bewerkt:
Na een aantal jaren gevlogen te hebben wordt het eens tijd voor een goede winter beurt voor de Rafale. Alle brandstof leidingen zijn aardig hard aan het worden en de motor had ook een beurtje nodig.

Deze motor was de laatste luchtstart die ik nog had, iedere keer de zware duik perslucht fles meenemen dus tijd voor een elektrostarter, zie hier voor de ombouw: [18237] kj66-conversies-59

Grotefoto-WOVEUGRU.jpg


Deze kist vind ik een mooi voorbeeld van een simpele jet installatie, zo weinig mogelijk onnodige attributen. Houd het lekker simpel, overzichtelijk en vooral betrouwbaar. Dat wil ik zo houden dus op de elektrostart conversie na veranderen we weinig. Het model heeft er een berg veilige vluchten mee op zitten.

Alle brandstof leidingen vervangen door nieuwe tygon, heb goede ervaringen met het spul op lange duur. Ook gelijk een iets grotere tank er in gezet die ik nog had liggen, 300cc meer, ongeveer 1,5 minuut bij deze motor. Alle beetjes helpen ;).

Alles er uit:
Grotefoto-Y8TOLP4I.jpg


Oude tank, beetje smudgy....:rolleyes:
Grotefoto-YT6BT6QP.jpg


Klunk uit de oude tank overgezet, nieuwe tygon:
Grotefoto-7HJYA4OO.jpg


Hier en daar wat nodige epoxy body reparaties gedaan en de motor accu vervangen. Was nog een oude 550mAh NiCad 6 pack, nu een 2S lipo van 2200mAh bij hetzelfde gewicht! :D

Nieuwe plek gevonden voor de hoppertank, netjes vlak voor de hoofdtank.
Het zaakje weer in positie, ziet er weer goed uit voor komend seizoen.

Oude situatie:
Grotefoto-WQ644BXV.jpg


...en nieuw:
Grotefoto-II8NJQJC.jpg


Grotefoto-6SPOF4IT.jpg


De oude tank gebruik ik als start/taxi tank. Ik heb beperkte vliegtijd, ongeveer 7 minuten, elke beetje brandstof wat ik uit bespaar bij starten en taxien kan ik langer vliegen ;).
Grotefoto-3U4KZGPQ.jpg


En hier staat hij weer klaar voor het seizoen:
Grotefoto-CRBKRJ8X.jpg


Groetjes,
Gerald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tof!
Klaar voor een mooi seizoen met een lekker kissie!

Gewoon lekker rondbrullen zonder het verplichte figuren vliegen trainen voor de JWM!

Lekker van genieten en hopelijk zie ik m snel eens vliegen op Deelen!
 
Back
Top