Revell Big One Pro probleem

Hey iedereen,

Gezien er niet echt voorstel topic is en ik beleefd ben opgevoed ;) ;

Mijn naam is David, 36 jaar jong en werk als tattoo artist / reinigingsdienst ambtenaar en woonachtig in de streek van Brugge.
Na ongeveer 4 jaar twijfelen over de aanschaf van een rc heli heeft men vrouw me over te streep getrokken door er eentje in men kerstkous te stoppen.

Maar goed, tot zover het officiële gedeelte.

Sind kerst ben ik dus toch vrij intensief (en gebeten door het rc vliegen) aant het oefenen en het hoover gaat vrij aardig. Vanavond was ik mss wat overmoedig en was bezig met een hoover op ongeveer 5m. Ik draai de heli 45 graden naar rechts en stuur hem vooruit. Plots een geluid alsof de balance bar tussen de rotors kwam te zitten heel de boel naar beneden met behoorlijk wat schade aan de rotor. Is dit een gekend probleem bij de big one pro? Wat kan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt

Hey iedereen,

Gezien er niet echt voorstel topic is en ik beleefd ben opgevoed ;) ;

Mijn naam is David, 36 jaar jong en werk als tattoo artist / reinigingsdienst ambtenaar en woonachtig in de streek van Brugge.
Na ongeveer 4 jaar twijfelen over de aanschaf van een rc heli heeft men vrouw me over te streep getrokken door er eentje in men kerstkous te stoppen.

Maar goed, tot zover het officiële gedeelte.

Sind kerst ben ik dus toch vrij intensief (en gebeten door het rc vliegen) aant het oefenen en het hoover gaat vrij aardig. Vanavond was ik mss wat overmoedig en was bezig met een hoover op ongeveer 5m. Ik draai de heli 45 graden naar rechts en stuur hem vooruit. Plots een geluid alsof de balance bar tussen de rotors kwam te zitten heel de boel naar beneden met behoorlijk wat schade aan de rotor. Is dit een gekend probleem bij de big one pro? Wat kan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt

dit noemen ze een blade strike denk dat de onderste roters tegen de bovenste roters zijn gekomen dit probleem heb je ook bij een big lama voor de big lama kun je een verlengde binnen as kopen weet niet of het deze ook voor jou heli geeft. deze as is +/-15mm langer.
je zult dit probleem denk oik vaker krijgen als je dadelijk wat wilder gaat vliegen ;)
gr nick

Wat "big lama" zegt, algemeen probleem bij coax-heli's. Of zorgen dat de bladen van de onderste en bovenste rotor verder uit elkaar komen te zitten, of minder wild met de sticks, of overstappen naar een enkel-rotor, die hebben dit niet.

Ik heb in de tijd ook een revell gehad de big one en ook meerdere keren een blade strike gehad.Als je iets te heftig aan de sticks bent en met een beetje wind vliegt zal je het nog veel tegenkomen.
Veel zal je er niet aan kunnen doen vrees ik,blades zijn eigenlijk te soepel .
En zoals indoorvlieger zegt misschien wat verder oefenen met hooveren en overstappen naar een enkel blade heli ;)

Het was eigenlijk niet gebeurd tijdens het wild zijn op de stick, ondertussen is het nog een 2 tal keer gebeurd maar gelukkig dicht bij de grond. En verder... reeds overgestapt op een enkele blade heli. Toch bedankt voor de reacties, zo hebben we weer wat bijgeleerd ;-)

Back