revell boeing verven

• Topicstarter Topicstarter brammetje
  • Startdatum Startdatum
B

brammetje

Guest
Hallo ik ben Bram en ben net nieuw op dit forum en de modelbouwwereld.
Ik heb sinds kort een boeing 747-400 van Lufthansa en heb er ook verf bij gekocht. Nou las ik op jullie forum dat je bij de enamel verf het moet verdunnen met terpetine. Hoe doe je dat? Kwast in de terpetine en dan in de verf of moet de terpetine in de verf en zoja hoeveel dan? Ook hadden ze me aangeraad de airbrush erbij te kopen. Waar dient die voor en wanneer gebruik je hem? Moet die samen met de grondverf ofzo? En waar dient de grondverf eigenlijk voor? Verder wil ik graag weten hoe je zo kan verven dat je een mooi egaal vlak krijgt.

Graag hoor ik hoe ik het beste en mooiste kan verven.

Met vriendelijke groet,
Bram Bosmans

Hallo ik ben Bram en ben net nieuw op dit forum en de modelbouwwereld.
Ik heb sinds kort een boeing 747-400 van Lufthansa en heb er ook verf bij gekocht. Nou las ik op jullie forum dat je bij de enamel verf het moet verdunnen met terpetine. Hoe doe je dat? Kwast in de terpetine en dan in de verf of moet de terpetine in de verf en zoja hoeveel dan? Ook hadden ze me aangeraad de airbrush erbij te kopen. Waar dient die voor en wanneer gebruik je hem? Moet die samen met de grondverf ofzo? En waar dient de grondverf eigenlijk voor? Verder wil ik graag weten hoe je zo kan verven dat je een mooi egaal vlak krijgt.

Graag hoor ik hoe ik het beste en mooiste kan verven.

Met vriendelijke groet,
Bram Bosmans

hoi Bram

het is eigenlijk teveel om hier allemaal op te schrijven, maar ik zou zeggen: vooral experimenteren. twee keer fout doen, de derde keer goed en daarna nooit weer fout, en dan de volgende stap. Die je de eerste keer waarschijnlijk ook niet perfect doet. zo werkt t ongeveer.

maar om je vraag te beantwoorden:
revell verf kun je verdunnen met een klein beetje terpentine of de eigen verdunner van revell (flesje met blauw etiket). kun je het beste doen met een pipetje. paar drupjes. Je kunt ook gewoon een druppel verf uit het potje in een waxinelicht houdertje druppen (met een stokje of prikkertje), en daar gewoon wat mee gaat uitproberen met die terpentine. ietsje meer of minder verdunner, wat werkt prettig. Zo hou je je potje verf origineel. Wel goed roeren voor je het potje gaat bruiken, zeker een paar minuten. Goede verfdikte is voor zowel airbrush als penseel ongeveer als melk.

voor het verven: ik zou eerst maar eens beginnen met een kwastje, voor je ooit een airbrush wil of gaat gebruiken...;-) daar kun je je aardig op stukbijten voorlopig.

ik neem aan dat je de verf hebt voor het onderstel enzo. zodra je oppervlaktes gaat verven is het handig om afplaktape te gebruiken. kun je schilderstape voor gebruiken in het begin. met die tape dek je plekken af die je NIET wilt kleuren en die je vast wilt houden (soms heb je verf aan je vingers....) Later kun je daar mooiere en ook duurdere oplossingen voor krijgen

owja. ik zag dat je enamel verf gebruikt, in die metalen potjes. Om het goedkoop onder de knie te krijgen kun je ook de waterverdunde versies eens proberen (vierkant kunststof potje). die werken ook best makkelijk en die zijn waterverdund.

als je weer wat verder bent en je gaat bijvoorbeeld je hele model verven of spuiten, dan kun je ook nog met grondverf (zodat de verf beter blijft zitten) en aflak gaan werken. Maar dat komt later wel een keer.

anyway. Welkom in de modelbouwwereld, en heel veel succes bij je projectje. Denk erom: perfect de eerste keer lukt niemand, maar je wordt er snel beter in als je er lol aan beleeft. En dat laatste, daar gaat het om.

Peter

Super fijn voor de super uitleg! U legt het super goed uit. Mijn complimenten!

Met vriendelijke groet,

Bram Bosmans

Back