Revell control Aquilla (onstabiel)

• Topicstarter Topicstarter doelie68
  • Startdatum Startdatum
D

doelie68

Guest
Beste Leden,

Vandaag mijn eerste post en hoop dat jullie (evt) kunnen helpen.

Probleem:
Ondanks het exacte trimmen van bovenstaande heli, lukt het mij niet om deze stabiel te krijgen. De heli heeft continu een afwijking naar rechts (na het trimmen stuur ik een keer en de heli gaat weer draaien). Dit is super irritant want zo krijg ik hem niet stil....
De heli een halfjaar geleden bij Wentink in Arnhem gekocht en men wilt me niet verder helpen, behalve dat ze de heli op willen sturen.

Hellup!
Groet,
Pascal

Hij draait om zijn as nadat ik dus een keer gestuurd hebt. Ik krijg de heli niet recht omhoog zonder dat hij links/recht draait.....nogmaals afwijking naar rechts....

Alvast bedankt voor je reactie.

ik ken deze heli niet vanbinnen maar als je de canopy eraf haalt staan er dan 2 regelknopjes op de 4in1 module?

zo ja, die waar 'gain' op staat zorgt voor de gevoeligheid van de gyro, misschien staat deze te laag, en de andere, ik ben de naam ff kwijt, ik denk proportioneel. zorgt ervoor dat beide motoren even snel draaien, dus als 1 motor sneller draait dan de andere dan begint de heli te tollen om zijn as.

je moet deze maar heel weinig aanpassen en telkens de batterij ontkoppelen als je dat doet.

hopelijk helpt het.

Bedankt voor je antwoord.

Ik zie echter geen 4in1 module of gain staan. Ik heb er voor de makkelijkheid even een tweetal foto's toegevoegd. Hoopt dat je iets meer kutn zeggen wat het probleem nu zou kunnen zijn.

vriendelijke groet.
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
foto's kan je waarschijnlijk nog niet toevoegen omdat je nieuw bent op dit forum, probeer een fotoalbum te maken, dat kan ik wel zien.

de 4in1 is meestal een klein doosje waar al je kabels in en uit komen, daar staan vaak 1 schroefjes op die je kan aanpassen, maar foto's zouden idd helpen.

Revell staat trouwens bekend om goede handleidingen, te downloaden van hun site. Als je goed Engels kan lezen zou een kijkje daar verhelderend kunnen werken.

Goedemorgen,

Gisteravond voor 23.00u stonden de foto's erbij. Ik heb inmiddels een fotoalbum aangemaakt; Revll Aquila.

Zie tot mijn verbazing dat deze verdwenen zijn....

Ik zal nog eens goed kijken of ik iets kan zien en/of vinden in de handleidingen.

Bedankt...

blijkbaar is dit een 3 kanaals, ik dacht dat het een 4 kanaals was en het is een kloon van de syma s006 alloy shark, misschien vindt je in dat topic meer, als je engels ok is kan je op rcgroups.com eens checken naar s006 alloy shark, deze heli heeft veel meer bekendheid en je zal er meer info over vinden.

persoonlijk zou ik niet meer weten wat je kan doen, een 3 kanaals heli heeft zelden een functie om gain of proportional aan te passen.

kijk een als beide motoren soepel draaien, als de heli altijd met de klok mee tolt moet je kijken naar de rotorbladen die tegen de klok indraaien en naar de motor waar deze bladen aan vast zitten, het kan zijn dat er ergens iets blokkeert. de motor mag niet te hard op het tandwiel duwen et moet een stukje papier tussen kunnen.

kijk ook eens als er nergens niets rond zit gedraaid, een haar kan ook zoiets veroorzaken.

Hallo,

ik heb dezelfde heli, de mijne doet dat ook.
alleen, heb ik dat tot een minimum terug kunnen trimmen.
de heli heeft geen elektronische gyro, waardoor het oogt of de as met minste weerstand meer torsie uitoefent, wat niet gecorrigeerd word.

heb meerdere coax'en gehad, en alleen deze heeft dit.
Mischien heeft ''de originele'' (zolas RipD vertelde) daar geen last van??

groet, en veel suc6

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Leden,

Vandaag mijn eerste post en hoop dat jullie (evt) kunnen helpen.

Probleem:
Ondanks het exacte trimmen van bovenstaande heli, lukt het mij niet om deze stabiel te krijgen. De heli heeft continu een afwijking naar rechts (na het trimmen stuur ik een keer en de heli gaat weer draaien). Dit is super irritant want zo krijg ik hem niet stil....
De heli een halfjaar geleden bij Wentink in Arnhem gekocht en men wilt me niet verder helpen, behalve dat ze de heli op willen sturen.

Hellup!
Groet,
Pascal
hallo pascal
ik ben bang dat je dit niet op kan lossen heb ongeveer z´n zelfde heli gehad ook met het zelfde probleem
bij mij hielp het soms de accu los en weer vast te koppelen daarna bleef hij weer een tijdje stil maar komt toch weer terug het enige wat je kan doen is tegen sturen alleen begrijp ik dat dit ergelijk is:onweer:

maar als je weer eens overweegt een heli aan te schaffen koop er dan een die je weer kan afstellen
m.v.g nick

Back