Revell, Heller of Airfix? advies gevraagd

• Topicstarter Topicstarter FidoDido
  • Startdatum Startdatum
F

FidoDido

Guest
Hallo modelbouwers,

Ik denk er al een tijd over om een modelschip te gaan bouwen.

Ik zit te denken aan de Amerogo Vespucci.
Ik zag op het net dat er verschillende merken verkrijgbaar zijn en als LEEK ken ik natuurlijk wel Revell.

Het liefst bouw ik een schip van ca 80 cm en volgens mij heeft alleen Heller de Vespucci in dit formaat.

Zijn er modelbouwers die mij kunnen adviseren over de kwaliteit van de merken???

Ik ben gisteren in een winkel geweest en daar werd ik niet echt serieus geholpen!!!

Groet,
Fido Dido

De verschillen tussen de merken die je noemt zijn niet heel groot, al is Revell wel de mooiste. IK werk zelf altijd met Tamiya, dat zijn echt de mooiste modellen, fijnste afwerking en nét wat meer oog voor detail. Tamiya maakt echte niet vanm dat soort schepen, dus dus voor jou is dat geen optie. Ik zou zeggen, ga naar de winkel en vraag even of ze wat dozen van modellen open kunnen maken. Een fatsoenlijke winkel doet dat gewoon. Je kunt dan zelf kijken welk model het minste braampjes aan de rekjes heeft zitten (wei nig of liever geen braampjes duidt op hogere kwaliteit...) Kijk ook even in de handleiding, is daaruit meteen duidelijk welke kleuren waar moeten komen. Ik had laatst een model waarbij dat niet altijd duidelijk was en ik zelf wat moest gaan kiezen, echt natuurgetrouw wordt het model dan nooit (hoewel je uiteraard je eigen creativiteit er op los kan laten) Kijk of de handleiding duidelijk is, en of de kunststof onderdelen veel detail hebben.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust..

Greetzz, Robbert

Hey FidoDido,

Reageer misschien een beetje laat, maar ik zou zelf absoluut niet de Airfix nemen, omdat ik nogal slechte ervaringen heb met Airfix(bagger kwaliteit...tenminste de kits die ik ervan gehad heb;))

Heller, tja, ik weet niet wat ik met dat merk aanmoet:D

Revell = Duits = goed..

Jurrie

hej daar

ik zou revell pakken kwaliteit is beter in de detais ook vind ik persoonlijk :-)

Hoi,

Ik heb geen ervaring met schepen maar wel met de merken dus.

Heller lijkt mij geen top merk.
Revell duidelijk wel maar staat bij mij bekend als duur.
Verder heb ik niet echt iets negatiefs van airfix maar is niet de beste.
Maar Tamiya is erg goed.
Een ander mooi merk is Italeri.

Marten

Marten Zeeland zei:
Hoi,

Ik heb geen ervaring met schepen maar wel met de merken dus.

Heller lijkt mij geen top merk.
Revell duidelijk wel maar staat bij mij bekend als duur.
Verder heb ik niet echt iets negatiefs van airfix maar is niet de beste.
Maar Tamiya is erg goed.
Een ander mooi merk is Italeri.

Marten

LOL, Revell duur? Ik weet niet waar jij je spullen koopt? Revell/Zvezda/Italeri zijn de allergoedkoopste merken. Vaak zit heller iets hoger, en dan krijg je Dragon/Tamiya/AFV en daarna de exclusieve merken :)

Jurrie

revell is zo ongeveer het beste wat je kunt krijgen en niet eens zo duur

zelfs vaak 2 a 3 euro goedkoper ook nog...

airfix en heller zijn vaak ong. het zelfde...
(niet echt goed, leuk voor de beginnende beginner)

revell, italery en tamiya werken volgens mij ook vaak samen...
ik heb een eurofighter model van revell, italery en tamiya en die zijn alle 3, op de decals na, het zelfde

ik vind zelf de nieuwere revells het beste

Back