Revell Hermann Marwede 1:200

Hallo allemaal,

Na het verslag van mijn ETV Waker van Revell, is het nu de tijd om het verslag van de Hermann Marwede te openen. Deze is ook schaal 1:200 wat het een lengte van 23 cm geeft. Ik heb deze kit gekocht voor slechts € 9.95 en ben mede daarom erg benieuwd wat een kit van een tientje voor uitdagingen kan leveren.

Wat mij direct na het openen opvalt is dat de kwaliteit een stuk hoger lijkt te liggen dan bij de Waker. Dit is een aangename verrassing. De kit is een niveau 3, dit wil zeggen tot 100 onderdelen aanwezig. Er komt ook verlichting in, maar verder geen rc.

Tijdens de bouw ga ik voornamelijk uit van foto's van het origineel voor de details,

full

Maar ik heb ook een goede foto gevonden van een model, dat ik wil gaan gebruiken.

full

Wat ik als eerste ga nakijken is de kleur van het onderschip, hier schrijven ze "dakpan rood" nummer 37 voor van Revell. Ik denk echter zelf dat een zelf menging van mat rood en bruin een betere kleur zal geven..( Het onderschip van mijn Waker heb ik ook zelf gemengd)

Ideeen en suggesties zijn natuurlijk weer welkom!

Groetjes Tom

Laatst bewerkt door een moderator:
deze wordt niet RC, in een bootje van 23 cm wordt dat allemaal erg krap.. wellicht als ik ooit nog eens de 1:72 versie kan vinden...

mooi model! ze zou mooi op het water liggen, als ze wellicht een beetje groter was.
@henk:
als je even verder had gelezen dan de 5de regel, dan had je het ook gezien dat de bouwer hem niet rc wilde ;)

@Brecht: soms wil een beetje aansporing de plannen wel eens veranderen. ;)

Het lijkt slecht te doen, maar 23 cm is nog best ruim, de Moewe is maar 3 cm langer...

Die action bootjes van mij zijn ook ongeveer 23cm lang... Gaat prima, hoewel je denk ik geen planerende boot hoeft te verwachten.

Met de elektronica van tegenwoordig moet dat zeker lukken. Het is maar net hoeveel je er aan uit wilt geven. Tenslotte bestaan er ook indoorvliegtuigen van een paar gram, volledig rc bestuurd.

Back