Revell ''THE BIG ONE'' goed spul?

• Topicstarter Topicstarter tomos19
  • Startdatum Startdatum
T

tomos19

Guest
Hallo heli vliegers!

hieronder een vraagje over het Revell spul.

sind kort ben ik me met heli's bezig gaan houden :)
m'n eerste heli is van Revell (de aquila), en heb er nog steeds veel plezier van.

heb vandaag een andere helicopter gekocht, uit dezelfde reeks: The Big One.
deze stelde me teleur, omdat ie niet echt lang in de lucht wil blijven, en ondanks de electronishe giro niet echt fijn te hanteren is.
hij oogt tijdens het vliegen te zwaar, maar het gewicht valt voor z'n grote best mee.
bovendien vind ik het nogal fragiel spul (vooral de flybar).

hoeveel kost een goede helicopter, voor iemand die al redelijk met die machientjes overweg kan?
en is het spul van revell nu kwaliteit of troep???

alle tips zijn welkom

Revell koopt vaak bij andere fabrikanten in, en doet dan hun eigen merk erop. Zo is de Revell Proto Max gewoon een Nine Eagles Solo Pro met een andere kleur canopy. Kwaliteit van de originele fabrikant bepaalt dus vooral of het wat is.

je hebt gelijk, na enig zoeken bleek het eigenlijk de DOUBLE HORSE VOLITATION te zijn, maar dan een andere naam.

hetzelfde geld voor m'n Aquila uit diezelfde reeks: t is de Alloy Shark van Syma

Die RTF indoor dingen zijn erg goedkoop geproduceerd en geven soms (electronische) afwijkingen in vlieggedrag of gaan snel kapot. Een "echte" heli heb je al compleet vliegklaar voor 200 euro, b.v. de HK450. Als je echt serieus buiten wil vliegen met wat groters dan heb je de HK500 die compleet vliegklaar op ca 350 euro komt.

Het voordeel van deze TREX clonen is dat er overal onderdelen voor te krijgen zijn en je zelf de componenten kan kiezen. In jouw geval b.v. een wat betere gyro.

Ik ben trouwens overgestapt op een Align Trex 700e 3G. Die vliegt toch net iets beter dan die Revell Big One.....:p

Ik ben echt klaar met die goedkope troep. Koop gewoon gelijk wat goeds of doe het gewoon niet. Het is namelijk zonde van je geld.

Ps. Oja...uiteindelijk beland alles in de vuilnis bak...:-)

Ik ben trouwens overgestapt op een Align Trex 700e 3G. Die vliegt toch net iets beter dan die Revell Big One.....:p

Ik ben echt klaar met die goedkope troep. Koop gewoon gelijk wat goeds of doe het gewoon niet. Het is namelijk zonde van je geld.

Ps. Oja...uiteindelijk beland alles in de vuilnis bak...:-)

Allee,dat meen je niet,vliegt die Align Trex 700e 3G echt beter dan die Revell Big One?
Zou het door het prijs verschil kunnen komen.:yes:

Gr Raymond

Even :offtopic:,

Je vraagt naar wat een goede helikopter kost, maar je hebt wel al een Walkera V450d01 besteld? Die logica snap ik niet. Is het dan niet een beetje onnodig als je een CP heli besteld hebt, nog te vragen naar wat een goede coax is?

Groet, Jasper

Haha...ja...het prijsverschil is een factor 26 als je alles mee rekent.

Maar ik ben zo blij dat ik eigenlijk toch nu een heli heb die gewoon top of the bill is. Wat een power machine. Ik kan er alleen nog niet echt goed mee vliegen, maar met simulator gaat het steeds beter.

hallo,

Ik heb sinds kort de the bigone in huis, nu is er een kleine crash geweest en de bovenste wiek is nog heel maar de bevestiging is afgebroken. dit onderdeel kan ik niet meer vinden bij de reserveonderdelen op de revell site. Klopt dit en zijn er alternatieven

Even :offtopic:,

Je vraagt naar wat een goede helikopter kost, maar je hebt wel al een Walkera V450d01 besteld? Die logica snap ik niet. Is het dan niet een beetje onnodig als je een CP heli besteld hebt, nog te vragen naar wat een goede coax is?

Groet, Jasper

let je wel op de datum van dat bericht???

inmiddels is die big one in de vuilnisbak geland.
ben inmiddels ver gevorder in heli vliegen, heb nu een walkera en duurder spul.
ik blijf niet eeuwig bij die tamme coax helikopters;)

inmiddels is die big one in de vuilnisbak geland.
ben inmiddels ver gevorder in heli vliegen, heb nu een walkera en duurder spul.
ik blijf niet eeuwig bij die tamme coax helikopters;)
:cool:

Nu moet ik zeggen dat ik net mijn T-11 aan het uitlaten ben en ik heb best weer een hoop plezier !! :worship:

dat ding kan hoog !! het is bijna niet leuk meer :p
Oo trouwnes net een camera eronder gedouwd zodat ik toch is kan laten zien hoe hoog het apparaat kan :D

OO ben weer erg impulsief , denk ik weer dat anderen dit ook leuk vinden , sorry !

Back