Revell verf droogt langzaam

Hallo,

Ik gebruik de potjes verf van Revell en omdat ze dik zijn geworden heb ik er gewone terpentine gebruikt. Nu duurt het dagen voordat deze lak droog is en hij blijft lang plakken als je eraan komt, ligt dit aan de gewone terpentine of moet ik de originele verdunner toepassen.

Kan ik ook thinner gebruiken, het lijkt dat deze vlugger verdamp?

Hans

Hallo;
Revell en Humbrol;

Spuiten;verdunnen met;syntetische thinner.
Borstel; verdunnen met white spitit,of was benzine.Wasbenzine droogd rapper,maar droogd ook de penselen volledig uit.
Dus beter white spitit,dit is vettiger,en de juiste verdunner.
Wasbenzine is eigenlijk een perfekte ontvetter voor alle ondergronden.
Wij gebruikten dat vroeger voor op alle ondergronden(vanop foto's tot treinen) te ontvetten,nooit geen problemen mee ondervonden.

Grtz...

Marc

Hallo bosreus.
Het veiligst is het gebruik van de officieleverdunner.
Als men schilderd over een oude verflaag bestaat de kans dat verdunnen met thinner de ondergrond oplost,maar indien men de bij passende verdunning niet heeft verdun dan als mogelijk is met wasbenzine,dit kan niet bij iedere lak soort maar test het even uit.
vr.gr.adrie

Hallo,

Ik gebruik de potjes verf van Revell en omdat ze dik zijn geworden heb ik er gewone terpentine gebruikt. Nu duurt het dagen voordat deze lak droog is en hij blijft lang plakken als je eraan komt, ligt dit aan de gewone terpentine of moet ik de originele verdunner toepassen.

Kan ik ook thinner gebruiken, het lijkt dat deze vlugger verdamp?

Hans

hallo hans

welke verf gebruik je juist acryl of email, email verdun je bv met thinner of dergelijke dat is goedkoper dan revell zelf.
ik heb mijn airbrush eergisteren gekocht en die man zij het beste om met acryl te werken dat is na een uurtje droog, en de gewone email duurt een weekje dus is het normaal en altijd in dunne lagen spuiten. hopelijk heb je hier iets aan

Back