Revell versus Tamiya

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Backstage88, 27 jul 2009.

  1. Backstage88

    Backstage88 Guest

    Beste Forumleden,

    Als we het hebben over plasticmodelbouw van vliegtuigen. Welk merk vinden jullie beter? Ik heb me laten vertellen dat Tamiya duurder is, maar kwalitatief beter. De onderdelen zouden beter op elkaar aansluiten. Zelf heb ik tot nu toe alleen nog maar Revell geprobeerd. Wat zijn jullie reacties en ervaringen hiermee?:cool:
     
  2. timvaneert

    timvaneert Guest

    Hoi,
    Om te beginnen is Revell perfect! Een kitje van bijv. een tank is lekker goedkoop en leuk om te bouwen. Als je bij Tamiya aankomt betaal je voor een kit van een tank alweer het dubbele of soms wel 2x het dubbele, hier krijg je wel voor terug dat het moeilijker te bouwen is en er veel meer detail op zit. Mijn voorkeur gaat het vooral uit naar Revell, maar als ik een hele tijd wil bezig zijn aan een kit koop ik Tamiya. Eigenlijk is het net wat je zelf fijn vindt.
    Tim
     
  3. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik bouw geen vliegtuigen maar auto's in 1/24
    en ik wil nix anders dan tamiya.
    misschien wel duurder maar zeker beter dan de rest die ik ken
     
  4. Backstage88

    Backstage88 Guest

    Na vandaag kan ik zelf ook een mening geven. Vandaag mijn eerste Tamiya F-15 bekeken. Ziet er veel proffesioneler uit en de afwerking lijkt voor het oog ook een stuk beter te zijn. Ik ga er volgende week mee beginnen en hou jullie op de hoogte.

    Meer reacties zijn welkom
     
  5. fenderdude

    fenderdude Guest

    als je nou echt een goed merk zoekt, probeer dan eens trumpeter. kwalitatief echt wel een heeeel stukje beter dan tamiya (laat staan revell)
    ik heb mn laatste acht bouwdozen allemaal van trumpeter, ze hebben modellen en schaalgroote's die andere merken niet hebben. mn laatste bouwdoos was een F100 supersabre 1/32 wat een mooi ding!!
    en als je nou een mooie winkel zoekt voor je vliegtuig/modelbouw kijk dan eens op luchtvaarthobbyshop.nl, hier verkopen ze zeer veel verschillende merken (ongeveer 1500 verschillende modellen/schaalen) als je geintreseerd bent in luchtvaart/hobby, vind je hier een paradijsje:rolleyes:

    ps van de oude warbirds zoals bijv mustang, spitfire etc etc hebben ze ook grootere schalen zoals bijv. 1/24
     
  6. Backstage88

    Backstage88 Guest

    Yo fenderdude,

    Ben vorige week nog in de shop geweest. Wat een hemel is dat man voor een modelbouwer. Ik ga eerst me huidige Revell Halifax afmaken (beetje verven nog en decals aanbrengen). Daarna ga ik aan me F-15 van Tamiya beginnen. Als me studie het toelaat ga ik Trumpeter proberen. Thx
     
  7. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.107
    Locatie:
    Thuis
    Tamiya mag dan wel goeie bouwpakketjes maken, maar owee als je een klacht hebt !!!!
    ik heb een 1:16 Full Options pershing rc tank gekocht van €489,-
    en daar miste een aantal onderdelen van, na een aantal weken en diverse e-mails, heb ik de hoop maar opgegeven, tegen de tijd dat ik de missende onderdelen al elders had aangeschaft en de tank klaar was, kreeg ik eindelijk een doodleuk mailtje van Lex Avis
    dat ik de missende onderdelen toegestuurd kreeg na overmaking van een bedrag dat hoger was dan winkelprijs !!!!!!

    Tamiya is goed, maar de klantenservice is KUT
     
  8. Backstage88

    Backstage88 Guest

    Thx.. Revell heeft over het algemeen een goede klantenservice. Kan je zo probleem niet leggen bij de winkel van aankoop? Tenminsten, als je dat model in een winkel hebt gekocht en niet direct bij Tamiya. Op het moment dat jij betaald sluit jij een koopovereenkomst met de winkelier en in principe heb jij niks te maken met die leverancier.

    :) voor de toekomst
     
  9. skinnybmw

    skinnybmw

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    9
    Hasegawa/Trumpeter qua vliegtuigen, auto's/tanks Tamiya. Vergeet a.u.b. Revell/Italeri etc....;)
     
  10. plastypeet

    plastypeet

    Lid geworden:
    28 feb 2009
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Naast de L V H SHOP
    pas op met trumpeter . Sommige van hun modellen zijn ronduit slecht . B v de 1/24 mustang .Een ware draak vol met vormfouten en zo zijn er nog 'n paar .
    Maar hun 1/32 p38 ligtning is echt super . ik heb ook de FW 190 d9 1/24 die is ook erg goed . De 1/32 Bearcat is qua vorm wel mooi , maar al die rivets die je op moet vullen.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
  11. nicka4

    nicka4 Guest

    tamiya is het beste spul wat er is ik kom er altijd mee tot een mooi model maar je moet dan wel de goede technieken gebruiken:D
     
  12. Zimmer

    Zimmer

    Lid geworden:
    26 mei 2010
    Berichten:
    9
    Dit gaat ook niet altijd op, er zitten genoeg rotte appels bij. En zelfs bij Revell en Italeri vind je pareltjes (vaak zijn dit kits die eerder uitgebracht zijn door andere merken).

    Het is belangrijk om voor je een kit koopt, reviews te lezen op verschillende sites, zo weet je zeker dat je geen troep koopt.
     
  13. nicka4

    nicka4 Guest

    dat is dan ook weer waar
     
  14. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    258
    De bouwdozen van Hasagawa zijn ook echt super. Heel erg veel detail en op hetzelfde nivo als Tamiya.
     

Deel Deze Pagina