Revell X Spy mini FPV quadcopter

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Halloa :)

ik was vandaag in de speelgoed-zaak bij het PEC stadion.. Eigelijk voor een Star Wars 'ding' waar ik een quadcopter van zou kunnen maken (niks gevonden :@) .
Maar ik heb Wel deze mini quadcopter van Revell meegenomen :) Eigelijk ben ik niet zooo van de mini quads.. De Ominus was me wel klein genoeg eigelijk, maar deze Revell quad had een interessante manier van controle..

Je kunt em normaal vliegen met de meegeleverde zender (met of zonder FPV op je GSM)..
Maar je kunt hem ook alleen met je GSM vliegen.. Verder neemt hij beeld direct op, op je GSM.. best handig..

Bij deze m'n unboxing, waarbij ik ook uitleg hoe je de verschillende flight-modes start want dat staat niet duidelijk in de manual..

Hi people :) Okee.. so what is the video qaulity like on that X Spy video quadcopter then??
To give you a nidea on that, here is a short little sample clip of me flying the quad outdoors.. Bit to windy for it really, but it survived ;)

Leuk speelgoed. Leuk voor in de tuin of in de straat als het niet te hard waait.
Maar door de lage resolutie, het beperkte bereik en vooral de slechte overgang van licht naar donker niet echt geschikt voor fpv.
Je kan er niet te min best wat lol mee hebben denk ik :)

Precies.. Op zich is vrijwel alles in RC-land vooral voor de fun, maar zoiets als dit heeft een wat hoger speelgoed gehalte..
Hij vliegt trouwens (ook buiten) verrassend goed & stabiel wel.. Dat valt me mee, al moet je em wel in 100% rates vliegen om tegen de wind in te kunnen komen..
Edoch: het bereik (van de normale zender) is nog slechter dan wat je zou verwachten! :O Ik weet niet of het aan de zonnige dag lag, maar vandaag viel hij na 10 meter bij me vandaan spontaan uit de lucht (meerdere keren).. Kan exemplarisch zijn, al verwacht ik van niet...

Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen Zondag heb ik nog wat met deze mini quad gevlogen.. Of eigelijk vooral proberen te vliegen, want ik crashte het ding om de haverklap.. Als ik verder dan 10 meter bij mezelf vandaan vloog, viel het signaal weg :|
Dit was gewoon met de meegeleverde zender by-the-way..

Back