Reverse polarity?

Hallo ik heb een probleempje met een accutje die uit een speelgoed vliegtuigje komt,
als ik hem wil opladen met mijn xpeak 3 lader zegt hij Reverse polarity, als ik de + en - wissel doet hij het zelfde.
De orginele lader is de zender zelf, maar die accu(9.6v 1000mah) heeft het begeven heb het nog geprobeert met een 8.4v 1900mah en een 8.4v 1050mah, de laatste werkte goed tenminste 1x
als de 2de maal wou opladen stonk et dus heb maar afgezet:S
maar als je op de printplaat zie is er niets aan, en ook de componenten niet. er is al een cell van de 5 overleden dus die heb ik er tss uit gemieterd.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn of wat ik fout doe?

Grtz
Steven

Volgens mij heb je je batterijpack te diep ontladen waardoor je (digitale) lader de kluts kwijt is. Je kunt proberen om de batterij weer tot leven te wekken met een gewone standaard lader zonder toeters en bellen. (vb Robbe 5 Lader oid).

Stevo

mja heb ik al geprobeert maar dan met de orginele (zender) lader en dan verder opladen met de xpeak3 maar dan zegt hij hetzelfde,
ik kan ook proberen met een AA lader. maar ja die lader laad maar een enkele cel:S

Damn :evil:
weet iemand waar ik voor een normale prijs 1/3 AAA of 2/3AAA kan krijgen liefst in de buurt?
sommige winkels zijn nog al duur hier!

Soms kun je bij de Aldi oplaadbare AA batteriijen kopen die voor zendertoepassingen geschikt zijn en dat voor een prikje. Nadeel is dat je moet wachten tot er zo'n actie loopt. Verder kan ik je niet op weg helpen (weet bij god niet eens waar Essen ligt :wink: )

Stevo

hehe :p
Dat ligt boven aan belgië dicht bij roosendaal ;)
Mja heb zon batterijen van den aldi :p
die zijn nogal zwaar :p
het is voor te Helling/termiek zweven
ze zijden ook dat roalshop in roosendaal kleine accu'tjes hadden
maar die hebben alleen 2/3 AA sanyo 500mah
die zijn miss ook wel te zwaar.

Vier van die AA's zullen toch zo zwaar niet zijn. Tenandere soms kan het ook nuttig zijn dat je hellingzwever een beetje zwaarder is. Dan kan je bij een zwakke bries van 7 Beaufort nog uit de voeten, kwestie van een beetje penetrerend vermogen te hebben :wink:

Stevo

Back