[review] Aomway HD588 10 Inch 5.8G 40CH Diversity FPV HD Monitor with DVR

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DutchRC, 6 aug 2016.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    Ik ben al zo'n beetje een jaar op zoek naar een goede FPV monitor.. Mijn wensen / eisen ervoor zijn:
    + een goed scherm (duh);
    + Dual diversity 40-kanaals 5.8Ghz ontvanger;
    + Een DVR die zonder al te veel JPEG-artifacts opneemt

    Een paar weken geleden kwam er op banggood een nieuwe Aomway HD588 monitor online, en ik vond dat ik die maar es moest uitproberen :)

    Bij deze een linkje naar de monitor zodat je de prijs & beschikbaarheid kunt checken: Aomway HD588 10 inch monitor

    Een paar foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Dus.. ik zal de monitor de komende maanden onder verschillende omstandigheden testen, maar bij deze ook een initiƫle review na de monitor een weekje te hebben gebruikt:



    Specs:
    Screen size: 10.1 "
    Resolution: 1920 x1200p
    Scan: PAL/NTSC auto select
    Frequency: 5.8Ghz
    Channels: 40
    Sensitivity: 95dBm
    DVR: yes
    Power supply: internal 2400mah Li-ion battery
    Memory: microSD up to 64GB
     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik dacht dat een 2e test, bij minder makkelijke omstandigheden nog wel nodig was.. Deze keer scheen de zon direct in de monitor.. Daarnaast metteen ook een range-check gedaan..
    Yep.. ik gebruikte inderdaad niet de bijgeleverde antenne's, zodat ik het bereik kon vergelijken met andere ontvangers die ik gebruik..

     
    h1975 en Ard Schell vinden dit leuk.
  3. mrtorch

    mrtorch

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almelo
    Bedankt voor je review. Ik lees op rcgroups dat er 50-90ms latency zou zijn op het scherm.
    Zou je kunnen testen of de latency lager is bij AV-OUT?
     
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    Howdy mrtorch :) Ik zou et graag voor je doen, maar ik heb deze monitor weg gedaan :$
    Niet dat hij slecht is ofzo, maar ik wilde een wat kleinere omdat deze 10" versie wat te groot was om in een rugzak mee te nemen..

    Ik gebruik nu deze:
    http://www.modelbouwforum.nl/thread...7-dual-diversity-fpv-monitor-with-dvr.247641/
    Bijkomend voordeel van die 7" is dat hij Veel sneller opstart, en niet zoveel lag heeft.. Als ik de AV-out gebruik merk ik niet meer lag dan bij bv de losse quanum diversity ontvanger.
     
    mrtorch vindt dit leuk.
  5. mrtorch

    mrtorch

    Lid geworden:
    6 nov 2009
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Almelo
    Bedankt voor je reactie. Ik ben op zoek naar een scherm om mn toekomstige connex HD te laten zien aan medevliegers. In combinatie met AV uit voor als ik 5.8 vlieg.
     
    DutchRC vindt dit leuk.
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

    Check.. De ontvanger in die 7" versie lijkt me het zelfde.. Ik heb daar (ook) een goede range mee (beter dan bv de ontvanger in m'n Fatshark Genesis bril).. Maar voor mee-kijkers is het uiteraard een wat kleiner scherm.. Anyhow.. ik ben Daar wel blij mee eigelijk.. Hij is Metteen aan, waar de 10" versie enkele seconden opstart tijd vergt..
    Het scherm-paneel in de 10" versie is zonder meer Wel beter/mooier, maar wellicht veroorzaakt dat ook die lag..
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb de 7 ook en ben er wel tevreden mee. Mooi beeld met ontspiegeld glas.
     

Deel Deze Pagina