[Review] Batan LC-Racing EMB 1H 1/14 Desert Truck & Buggy

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 21 okt 2014.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Hmm, das niet duur , de eerste lijken op banden van HPI dacht ik, qwa profiel .

    Tsja is denk ik gewoon proberen op de ondergrond waarop ik rij , :neutral:
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Met die prijs kun je je er bijna geen buil aan vallen. De velgen van de "Racing Tires" zijn in ieder geval erg zuiver, zo goed als geen slingering. De banden stinken nogal naar een garage, zo'n olie-achtige lucht, maar voelen soepel genoeg aan. Binnenkort ga ik eens een setje eronder zetten, mijn standaard banden beginnen na flink wat rijden op verharde ondergrond, aardig te slijten.
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Heb maar een setje besteld , kan je inderdaad geen buil aan vallen , ben benieuwd , bedankt voor de tip Indoor :pim::thumbsup:
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Graag gedaan Rob, ik hoop dat ze bevallen. Ik ga binnenkort de mijne lijmen, ik ben er alleen nog niet uit welke velg ik ga gebruiken. De spaakvelgen die ik heb, wilde ik eigenlijk bewaren voor onroad/rallybandjes, omdat die combi erg stoer staat. Maar dan moet ik kijken of ik nog een paar voorvelgen heb, omdat de bandjes uit die link alleen als voorband te krijgen zijn.
     
  5. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    de eigenaar ook weer blij met d'r eigen kapje :

    [​IMG]

    jammer dat op de foto , het felle beetje flets wordt, valt igg wel goed op :pim:
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ziet er weer netjes uit, Rob.


    Gr. Henk
     
  7. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    En de DT heeft een kleurtje :

    [​IMG]
     
  8. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ziet er goed uit
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Zeker, geslaagde paintjob.
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ach, tis wel gelukt , jammer dat het niet op de foto tot zijn recht komt , maar beide kleuren zijn pearl , in daglicht komt het beter tot zijn recht , netzoals bij de buggy .

    Maar de eigenaren zijn er wijs mee :)
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Aha, dus nog mooier dan op de foto.
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Dit weekend wat ervaring met de Buggy :
    Om een fiets cross baantje gereden , met wat heuveltjes en harde ondergrond , hoofdzakelijk bos ondergrond.

    Met de stock setup en NimH , viel de snelheid en acceleratie niet tegen , de rij -tijd was ook aardig , snelheid was redelijk , wel is de buggy een stuk lichter dan de DT . Dit vertaald zich in een nerveus stuur/rij gedrag , en was moeilijk om een rechte lijn te rijden , de auto " glibberde" nogal .
    Dit komt deels door onwennig met de auto .
    Wel had ik 2 x dat de aluminium schock cap los schoot aan de voorzijde, met als gevolg dat er geen schokbreker olie meer erin zat aan de voorzijde ,na herstel van de schokbreker zonder olie , dit reed behoorlijk goed , tot mijn verbazing .

    Dus de volgende upgrade wordt , de aluminium schokbrekers aan de voorzijde en achterzijde en wat andere banden voor de bosgrond , zoals de DT banden, want die deden het onder de Buggy behoorlijk goed .....
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2014
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De standaard demping kan wat stug zijn. De shock pistons zijn aangepast, als het goed is, van 3 gaten naar 4, maar de gaten nog steeds klein, minder dan 1mm doorsnede dacht ik. Ik heb die met 3 gaten, en dan opgeboord naar een ruime 1mm. Geeft meer demping, en minder stuiteren.
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    De Plastic stock schokbrekers met veren zijn redelijk soepel, stuiter gedrag heb ik niet ondervonden, zonder de olie in de schokbrekers rijdt vele malen beter met de buggy , maar toch een setje aluminium schokbrekers besteld, omdat het los geraken van de schokbreker cap's niet bij een laatste keer zullen blijven .
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ook geen stuiteren over klinkers? Ik kon bij de mijne dan goed horen aan het motorgeluid dat de wielen geregeld even los kwamen. Na aanpassing is het bijna net zo op klinkers als op asfalt, strak.
     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Vandaag de eerste zending binnen van de bandjes in jouw Linkje , ziet er goed uit , van de week eens lijmen en uitproberen....

    Op klinkers heb ik niet gereden, probeer zoveel mogelijk op verharde ondergrond, zoals bos e.d te rijden , enkel op betonplaat met een laagje zand ...
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik wacht nog op een 2e bestelling, om te kijken welke combi velgen/banden het beste staat. Ik wil wel dishvelgen gebruiken bij 1 setje banden, en de zwarte vielen wat tegen, ze slingeren me teveel. Maar ik heb maar 1 paar losse LC voorvelgen, van het andere paar zijn de banden nog niet kaal genoeg.
     
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ik heb de dish velgen met band besteld en de 5 spaaks velgen met band, raar genoeg hetzelfde tijdstip besteld, de spaak velgen zijn er al , en de dish velgen nog onderweg , van het slingeren heb ik nog niet gecontroleerd, maar ga dit wel tzt doen ...
     
  19. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    De Dish velgen met rubber zijn gearriveerd :cool:, morgen eens goed de aanwinsten bekijken .....
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    En inmiddels al wat uitgeprobeerd? Ik heb deze banden...

    4x RC HSP HPI Car Rally Tires & Wheel, D:68mm, W:26mm, Rim hex:12mm 9074-8014 | eBay

    ...op de standaard witte velgen gezet. Met lijmen is het even opletten, de banden zijn redelijk zacht, dus je zou ze per ongeluk wat kunnen oprekken met vastlijmen, en dan houd je als je rond bent geweest een mm of zo over.

    De eerste testrit ging prima, de auto rolt goed uit, grip was in orde, en ook op topsnelheid lag de auto strak op de weg.
     

Deel Deze Pagina