Beste Modelbouwers,
Ik heb zojuist een zeer mooie lader van de kerstman mogen ontvangen,
en wilde er graag mijn mening over delen daar er toch veel mensen hun neus ophalen naar "chinese rommel".
Hier is hij dan, de Hobbyking Quattro 4x6
Allicht geen 200 watt per kanaal, maar 55 watt is voor de gemiddelde vogelaar toch ruim voldoende.
De lader beschikt over 4 separate laad poorten die allen voorzien zijn van 6s balanceer brug en temperatuur sensor.
Alle poorten hebben een eigen bereik van 0.1 tot 5A waar 55 watt de limiterende factor is.
Bij een 3 cellen pakket zul je dus net 5A halen, en bij 6 cellen haal je 2.5A.
Na het geheel uitgepakt en aangesloten te hebben, eens even het scala aan menu opties doorgebladerd.
Keuze te over, want laden kan je met Pb, NiCD, NiMH, en de gehele Li-familie,
en daarbij kun je bij ieder type ook kiezen tussen laden, snel laden, balancer laden, ontladen, en zelfs opslag laden.
Ook zijn de displays prettig blauw/wit verlicht waardoor een donker knutsel hok geen probleem zal zijn.
Nog een fijn punt is dat de lader bij het starten eerst laat zien wat de lader zal doen,
wachtend op confirmatie zodat vergissingen niet snel gemaakt zullen worden.
De knoppen voelen stevig aan met een duidelijk voelbare klik,
en het alarm is twee tonig en goed hoorbaar.
Ook staat het geheel op stevige geschroefde rubbere poten,
en heeft het 2 kleine muisstille ventilators waardoor het hitte probleem bij het ontladen is verholpen.
Bijgeleverd zijn een set banaanstekker laad kabels voor JST plugs, een ontvangeraccu plug,
een tamiya plug, een paar krokodillen bekjes voor bijvoorbeeld lood accus,
en zelfs een met blanke voorgetinde draadeindjes voor een plug naar keuze.
Ook twee stuks balanceer harnasjes zijn meegeleverd,
waar je 2 tot 6 cell lipos in kunt prikken mits je toevallig een passende stekker gebruikt.
Verder ook nog 2 grote bek klemmen om je lader op een (grote!!) accu aan te sluiten.
Enkele min puntje is dat er geen handleiding te bekennen is,
maar gelukkig spreken de menu's voor zichzelf.
Al met al voor 100 euro een keurig nette multi lader waar ik nog wel even plezier van zal hebben.
Hobbyking verkoopt ze met gratis verzending voor 149,95 dollar per stuk,
en zelfs nog goedkoper als je daar al een gold of platinum klant bent.
Van mij krijgt deze lader een dikke tien voor prijs/kwaliteit!
Meer informatie: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King Quattro 4x6S Multi Charger $149.95
Ik heb zojuist een zeer mooie lader van de kerstman mogen ontvangen,
en wilde er graag mijn mening over delen daar er toch veel mensen hun neus ophalen naar "chinese rommel".

Hier is hij dan, de Hobbyking Quattro 4x6

Allicht geen 200 watt per kanaal, maar 55 watt is voor de gemiddelde vogelaar toch ruim voldoende.
De lader beschikt over 4 separate laad poorten die allen voorzien zijn van 6s balanceer brug en temperatuur sensor.
Alle poorten hebben een eigen bereik van 0.1 tot 5A waar 55 watt de limiterende factor is.
Bij een 3 cellen pakket zul je dus net 5A halen, en bij 6 cellen haal je 2.5A.

Na het geheel uitgepakt en aangesloten te hebben, eens even het scala aan menu opties doorgebladerd.
Keuze te over, want laden kan je met Pb, NiCD, NiMH, en de gehele Li-familie,
en daarbij kun je bij ieder type ook kiezen tussen laden, snel laden, balancer laden, ontladen, en zelfs opslag laden.
Ook zijn de displays prettig blauw/wit verlicht waardoor een donker knutsel hok geen probleem zal zijn.
Nog een fijn punt is dat de lader bij het starten eerst laat zien wat de lader zal doen,
wachtend op confirmatie zodat vergissingen niet snel gemaakt zullen worden.
De knoppen voelen stevig aan met een duidelijk voelbare klik,
en het alarm is twee tonig en goed hoorbaar.
Ook staat het geheel op stevige geschroefde rubbere poten,
en heeft het 2 kleine muisstille ventilators waardoor het hitte probleem bij het ontladen is verholpen.
Bijgeleverd zijn een set banaanstekker laad kabels voor JST plugs, een ontvangeraccu plug,
een tamiya plug, een paar krokodillen bekjes voor bijvoorbeeld lood accus,
en zelfs een met blanke voorgetinde draadeindjes voor een plug naar keuze.
Ook twee stuks balanceer harnasjes zijn meegeleverd,
waar je 2 tot 6 cell lipos in kunt prikken mits je toevallig een passende stekker gebruikt.
Verder ook nog 2 grote bek klemmen om je lader op een (grote!!) accu aan te sluiten.
Enkele min puntje is dat er geen handleiding te bekennen is,
maar gelukkig spreken de menu's voor zichzelf.
Al met al voor 100 euro een keurig nette multi lader waar ik nog wel even plezier van zal hebben.
Hobbyking verkoopt ze met gratis verzending voor 149,95 dollar per stuk,
en zelfs nog goedkoper als je daar al een gold of platinum klant bent.
Van mij krijgt deze lader een dikke tien voor prijs/kwaliteit!

Meer informatie: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King Quattro 4x6S Multi Charger $149.95
Laatst bewerkt: