Review: Hobbyking Quattro 4x6

Van de imax s bekend dat de balancers biet echt super accuraat zijn. heeft te maken met de gebruikte smd weerstanden..

De gta-6, de accucell 6, hebben iig wel goede weerstanden en zijn dus ook zeer accuraat. (gemiddeld 7 tot 10mv) (20mv word als oke bevonden)

Van de imax s bekend dat de balancers biet echt super accuraat zijn. heeft te maken met de gebruikte smd weerstanden..

De gta-6, de accucell 6, hebben iig wel goede weerstanden en zijn dus ook zeer accuraat. (gemiddeld 7 tot 10mv) (20mv word als oke bevonden)
Alleen de eerste lichting iMax B5's hadden dat probleem. De iMax B6's waren wel goed. Je kunt een setje 1% weerstandjes krijgen om je B5 "op te waarderen".

Maar de Turnigy heeft een prima reputatie, op dat ventilatortje na dan. :? En omdat Turnigy het huismerk (eigen OEM fabrikaat) is van HobbyKing, zal er dus ook weinig mis mee zijn. Problemen zijn veelal met de eerste versie of extern ingekochte spullen. Deze lader is niet de eerste versie. Ik heb hem nog niet open gezien maar verwacht dat het niet veel meer is dan 4x de print layout van de Accucell-6. ;)

Tja dat fannetje snap ik idd nog steeds niet... Dat ze dat niet evne fixxen....
Maar goed Euro 1,95, en we hebben een GOED fannetje, dat niet ratelt, en nog beter koelt ook!....

Edit houd wel rekening dat die weerstanden wel smd zijn! Niet iedereen vindt het tof om een serie smd weerstanden te solderen, met ene hete injectie naald ;)

Tja dat fannetje snap ik idd nog steeds niet... Dat ze dat niet evne fixxen....
Maar goed Euro 1,95, en we hebben een GOED fannetje, dat niet ratelt, en nog beter koelt ook!....
Draadje doorknippen voldoet ook prima. De warmteontwikkeling is nihil en ontladen doe ik er toch niet mee. Daarvoor heb ik een Graupner Ultra Duo Plus 50. ;)

Ik ontlaad nog wel eens , soms,als de lipo's op storage mode moeten (2s lipo, dan wil het nog wel), dus ik heb er een ander fannetje ingezet...

Ik ontlaad nog wel eens , soms,als de lipo's op storage mode moeten (2s lipo, dan wil het nog wel), dus ik heb er een ander fannetje ingezet...
Dat van die storage geloof ik weinig van. Ik heb LiPo accu's die nu hun derde winter in gaan. Die worden in het najaar volgeladen weggelegd omdat er niet meer mee gevlogen wordt. De garage is niet veel warmer dan buiten, alleen de vorst wordt er nog een beetje uit gehouden. In het voorjaar even 2x cyclen en ze geven nog precies hetzelfde als de zomer ervoor. En dat zijn allemaal accu's van 2000mAh of meer. De kleintjes worden veelvuldig voor indoor gebruikt en krijgen de kans niet lang te blijven liggen. :mrgreen:

Tja, hierover zijn de meningne verdeelt... ik druk ze gewoon na het rijden op storage mode, meestal moet er dan bijgeladen worden, maar soms dus ook niet....

Beetje zelfde verhaal als we altijd hebben/hadden met afterrun, toen we nog iets met nitro deden :)

Back