[REVIEW] HPI WR8 flux rally

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 23 dec 2012.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Heb je toevallig veel kleine steentjes waar je rijdt? Misschien een idee om iets van een kapje over de tandwielen te maken, zodat niet zoveel rotzooi er tussen word gegooid door de wielen.

    De tandwielen op de motor hoeft je trouwens niet per se van HPI racing te hebben.
    Als ik dat zo goed zie, zijn het standaard Mod1 tandwielen die gebruikt worden.
    (alleen met een 3.2mm as, en helaas niet de 5mm as die bij 1:8 motoren gebruikelijk is. )
    Je hebt ook adapters om van 3.2mm naar 5mm te gaan, dan heb je ineens een erg grote keus aan tandwielen. (m'n persoonlijke vaforiet qua tandwielen zijn de Team Losi tandwielen, houden het erg lang vol, en zijn erg goed gemaakt qua passing.
    Robinson Racing tandwielen zijn ook erg goed.
     
  2. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ik heb daar geen last van , ik vondt de castle pinions ook erg goed .
    Ik heb in het verleden ook de asmaat uitgeboord van 3,2 naar 5 mm in kleine stapjes .
    Controleer ook goed de "mesh"

    Suc6
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
  3. WOT

    WOT

    Lid geworden:
    20 dec 2012
    Berichten:
    8
    --- lees de openingspost van het volgende forum even.


    http://www.rcuniverse.com/forum/m_11330751/anchors_11331245/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#11331245



    ---Lees even op onder andere bladzijde 13 (post127) en 15( post 144)



    http://www.rcuniverse.com/forum/m_11330751/anchors_11331245/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#11331245



    --- een ander review;


    Build Quality: Out of the box we didn’t appear to have any issues till we started to run the vehicle. Just rolling it was much louder than it should of been. We double checked the gear mesh and didn’t initially see any problems, so we decided to run it, and figured whatever the issue would show itself. Sure enough after maybe a minute of running the pinion gear lost some teeth and we busted the motor shaft. It appears we had the wrong pitch pinion on the vehicle. Our guess is someone grabbed pinion out of the wrong box during assembly. We replaced the motor and pinion gear and it’s been good since. There were no other build quality issues, no leaking shocks or anything else that needed attention.

    http://www.bigsquidrc.com/hpi-racing-ken-block-wr8-flux-review/
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ja en ?

    geen last van na 25 lipo's op 2s en 3 op 3S , dat was jouw vraag in eerste instantie .......

    Maar goed dat je het onder de aandacht brengt voor de andere rijders :wink:
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
  5. WOT

    WOT

    Lid geworden:
    20 dec 2012
    Berichten:
    8
    Ik denk dat er een slechte reeks tandwielen is .
    Ik heb er al 2 gehad die kapotgeknalt zijn.
    Ik heb nog nooit op onverhard gereden.
    De tweede keer dat het tandwiel sneuvelde heeft het mijn as van m'n motor kromgeslagen.
    Daarom wou ik eens horen of er nog slachtoffers zijn.

    Ik ben blijkbaar toch niet de enige. ( als je de andere fora mag geloven)
     
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Wanneer had jij de WR8 aangeschaft?
     
  7. WOT

    WOT

    Lid geworden:
    20 dec 2012
    Berichten:
    8
    Ik heb de Ken Block van kerstmis 2012.
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ai

    het kan zijn dat de "oudere" serie dit euvel niet heeft, ik heb de Abu Dhabi uitvoering....
     
  9. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    :yes::thumbsup:

    hier nog 1 van de twee broers


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2013
  11. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Ik vind die Abu's eigenlijk mooier dan de Ken Blocks persoonlijk!
    Mooie auto's en mooie foto's :)
     
  12. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    heb je nu ook een nitro uitvoering?8-O
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    idd , maar laat dat Nitro maar weg :eek:, wordt een ombouw projectje om te kijken of ik met de rem een soort "handrem"effekt kan krijgen ....:rolleyes:

    Ik ben tot nu toe erg tevreden over de "handeling "van de auto op 2S , de banden die bij de Abu uitvoering worden geleverd houden zich goed op diverse ondergrond zoals los zand, gravel, betonplaat en kort gras , ook de setup van de schokbrekers voor en achterzijde voldoet prima, de schokbrekers zelf zijn ook goed, nog geen teken van lekken.
    Binnenkort eens de lagers en diff's bekijken en deze , indien nodig , weer afvullen ...

    more te come
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2013
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat handrem effect klinkt goed!
    Ik ben benieuwd!
     
  15. PJA

    PJA

    Lid geworden:
    25 jun 2011
    Berichten:
    93
    Erg leuke auto.
    Hoe zit het met de afdichting van de tandwielen, op de foto is deze open?
    Gaat dat een beetje off road wel goed dan met steentjes e.d?
     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    De afdichting van de spur en pinion is er niet .zie foto's

    Wat evt helpt is een "cover " er over heen ,deze beslaat de gehele binnenkant tussen voor en achter diff en tussen de mudguard's.
    Bv van mad skinz.
     
  17. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Weer wat " upper arm's" gebroken, die blijken toch wel wat " minder " te kunnen hebben dan gedacht .
    Nu miste ik toch wel wat instellingen mbt het camber , dus nu maar een andere oplossing gezocht voor de upper arm's, door er 1 te maken die instelbaar is .
    Meer info tzt .
     
  18. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    hoe krijg je het voor elkaar?!?
     
  19. ronin1

    ronin1

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Leusden
    Ah dat herken ik helaas was al op zoek naar alu versie. Maar tot op heden nog niet gevonden. Heb ook e.e.a. getracht, met wat turnbuckles en rod ends van me oude rustler. Maar die waren aan de wat lange kant...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  20. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Geen idee,het breekt af ,aan de zijde van het diff ,en dan aan de onderzijde waar de kogelkop in zit . Het dunste gedeelte. Kan zijn dat al eerder een scheurtje is was gekomen toen ik de carrier kapot had .
    Maar wilde toch een instelbaar camber hebben :wink:
    [​IMG]

    Volgende is de differentieel behuizing voorzijde ,het lager ,uitgaande as drive shaft ,heeft nu circa 3 mm speling .
    Dan maar gelijk alles nalopen en groot oh doen.
     

Deel Deze Pagina