[review] TFL Racing (Ford) Bronco - 1/10th size scaler / crawler

Discussie in 'Electro offroad' gestart door DutchRC, 23 jun 2017.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    enkele maanden geleden kwam ik deze TFL Racing (Ford) Bronco tegen op enkele verkoop-sites, en mijn eerste gedachte was: 'dat ding kost nogal wat!'.. Bij nader inzien kost hij echter ongeveer zoveel als ik in het verleden voor RC4WD wagens heb betaald :$
    Maar.. is deze TFL wagen ook vergelijkbaar met RC4WD wagens??

    Linkje naar deze auto: TFL Racing (Ford) Bronco 1/10th size scaler

    Om mee te beginnen een gedetailleerde blik op alle onderdelen die je ontvangt als je deze wagen besteld.. Daarna zal ik een bouw-video schieten En uiteraard dan ook rij-video's :)



    Specifications:
    Wheelbase: 305mm
    Length: 478mm
    Width: 233mm
    Height: 241mm
    Motor: 27T-55T 540 size (not included)
    Battery: 7.4 - 11.1V Lipo (not included)
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Leuk, ik heb hier ook naar zitten kijken echt gave auto. En heb zelf wat tfl parts op mijn eigen builds zitten ben tevreden over de kwaliteit.
     
    DutchRC vindt dit leuk.
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Yep. so far heb ik een paar setjes TFL wielen gehad.. Die waren ook prachtig / mooi afgewerkt :)
     
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Is die niet erg topzwaar of valt dat mee?
     
  5. DutchRC

    DutchRC Guest

    Goeie vraag :) ik heb em nog niet gebouwd, dus een echt antwoord kan ik niet geven :p
    Aan de andere kant denk ik Niet dat hij meer top-zwaar is dan een echte wagen?
     
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

    Tijd om te beginnen met de opbouw van deze wagen :D Zoals ik in de unboxing al aangaf, zijn de schokbrekers in deze kit nog niet van olie voorzien.. Dat gaan we eerst oplossen :)

     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Let's build this car allready! :D

     
  8. oomkoen

    oomkoen

    Lid geworden:
    26 mei 2017
    Berichten:
    65
    Locatie:
    Enschede
    Mooie review/bouw verslag tot nu toe.
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Dank je wel Koen! :)

    en nog een laatste bouw-video deze keer.. Een vlogje over hoe ik de kap & het interieur van wat kleur heb voorzien :)

     
  10. bzb

    bzb Guest

    vind het wel heel erg goed geld voor 2 assen en een zak schroeven
     
  11. DutchRC

    DutchRC Guest

    Het is zeker geen el-cheapo wagen.. Probeer 'voor de lol' echter es zo'n frame (of kap) te produceren..
     
  12. C3ntijn

    C3ntijn

    Lid geworden:
    24 dec 2016
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Ik heb gezien op internet dat deze auto heel krachtig is. Misschien is het wel mogelijk om er een zwever mee om hoog te trekken?
    De FT Simple Soarer bijvoorbeeld, is lekker licht
     
  13. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ehmm DAT hangt uiteraard af van de motorisering die je er in stopt :) Over het algemeen bouw je dit soort wagens zodat ze Veel koppel, en een Lage top-snelheid hebben..

    Een wagen die zeker Wel een zwever omhoog kan trekken ga ik binnenkort reviewen:
    JLB Cheetah 1/10 (eigelijk 1/9) truggy
     
    C3ntijn vindt dit leuk.
  14. DutchRC

    DutchRC Guest

    En nog een Klein updateje voor deze build vandaag :) Zo'n wagen ziet er Stom uit (vind ik) zonder chaufeur, dus heb ik een Neca action figure op de kop getikt op Ebay (dit is Four uit de Divergiant film-serie).
    Helaas kon dit figuurtje alleen staan, dus heb ik z'n benen der af gechopped.. Daarna de knien ook wat met de dremel bewerkt.. Het is nog niet Perfect, maar de maat lijkt me goed :)

    [​IMG]
    https://www.instagram.com/p/BWKq9zYFfBv/
     
  15. C3ntijn

    C3ntijn

    Lid geworden:
    24 dec 2016
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Ziet er gaaf uit!
     
    DutchRC vindt dit leuk.
  16. DutchRC

    DutchRC Guest

    Thanks :) je kunt bij z'n heupen wel zien dat hij een 'ongelukje' heeft gehad, maar het valt niet Heel erg op door z'n zwarte pakje :)
    Dat ik met z'n kniƫn bezig ben geweest kun je volgens mij helemaal niet zien eigelijk :)
     
    C3ntijn vindt dit leuk.
  17. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Past er precies goed in zo. Ziet er goed uit.
     
    DutchRC vindt dit leuk.
  18. DutchRC

    DutchRC Guest

    Yep.. deze lijkt me redelijk realistisch qua afmeting :)
     
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik ben inmiddels zelf aan een low budget SCX10 build begonnen, met vooral veel Chineze onderdelen, zoals assen en driveshafts van TFL racing, imitatie scx10 framerails (voor iets van 7 euro). Best leuk spul. Assen zijn exact hetzelfde als die van jou maar worden niet geadverteerd als zijnde van TFL racing afkomsting.
     
  20. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ben al aardig onderweg. Meestal ben ik wel voorstander om originele SCX10 assen te gebruiken maar die waren 2x zo duur en met de komst van de scx10.2 moeilijk verkrijgbaar, dus dacht ik waag de gok mede ook vanwege jouw review met dezelfde assen.

    Ik heb ook al 2 scx10 6x6 trucks, dus om nu weer een geheel originele scx10 op te bouwen leek mij ook wat saai, dus dacht ik neem de gok, china-made scx10.

    Nog shockhoops en wielen en banden en ik heb een rollend chassis.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    DutchRC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina