[Review] Wltoys V966 6Ch Helicopter

Discussie in 'Flybarless' gestart door naabje, 20 jul 2014.

  1. naabje

    naabje

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    73
    Wat heb ik besteld?
    WLtoys V966 Power Star 1 6CH 6-Axis Gyro Flybarless RC Helicopter

    Wanneer heb ik het besteld?
    8-05-2014

    Wanneer heb ik het ontvangen?
    28-05-2014

    Wat heeft het gekost?
    $81,99 (€61,93)

    Waar heb ik het besteld?
    Klik hier



    Inleiding

    Zoals jullie misschien wel hebben gemerkt, ik bestel meer gadgets uit china dan kleding.
    Dit keer heb ik weer een Gadget besteld. Namelijk de WLtoys V966 Power Star 1.
    Deze helicopter past perfect bij mijn RC collectie die ik al heb! Een RC boot heb ik nog niet. Zou dat het volgende zijn? Who knows!

    Levering & Unboxing
    Op 13-05-2014 werd de helicopter verzonden met Malasya Post. Hier zelf was ik geen voorstander van omdat ik vaak heb gezien dat deze leverancier vaak erg langzaam was. tot mijn verbazing was die bij mij best snel want hij was in 15 dagen al geleverd!

    Gelukkig is de helicopter binnen gekomen zonder Douane kosten. Toen het pakketje binnen kwam was de doos groter dan ik had verwacht voor een kleine heli. De doos is ongeveer 50 x 20 x 40 groot (LxBxH)

    Hier wat fotos van de doos.

    Voorkant


    [​IMG]


    Achterkant

    [​IMG]


    Zeikanten


    [​IMG]

    [​IMG]






    Inside The Box

    Binnen in de doos vinden we piepschuim, boven op het piepschuim ligt een handleiding en een waarschuwings papiertje.

    [​IMG]


    Een stukje verder in de doos vinden we de rest van de producten. Namelijk de helicopter en de rest van de accessoires, en dat ziet er zo uit

    [​IMG]



    Wat krijg je allemaal voor je geld?

    • 1 x WLtoys V966 Power Star 1 RC Helicopter
    • 1 x zender
    • 1 x oplader
    • 1 x 3.7V 250 mAh batterij
    • 1 x Gebruikershandleiding
    • En wat reserve props en gereedschap

    [​IMG]

    [​IMG]


    1 achter propellor mist hier, die heb ik al moeten gebruiken na een crash.




    De Helicopter

    De WLtoys V966 Power Start 1 is een 6 kanaals helicopter. 6 kanaals houd in dat je met deze helicopter acrobatische vluchten kan maken. Dit betekent dat je vrijwel alles met de helicopter kan dus, vooruit, achteruit, links, rechts, ondersteboven. 6 kanaals is daar in tegen moeilijker vliegen dan 4, 3, 2 kanaals. Ook zijn 6 kanaals helicopters geschikt om buiten mee te vliegen.

    Er zitten 2 opties op de helicopter, je kan met 6 axis gyro vliegen en met 3 axis gyro. Met 6 axis vliegt de helicopter meer stabier en kan je niet echt stunten, Je hebt zelf dus minder controle om de helicopter te bewegen en de helicopter corrigeert foutjes snel omdat je niet te snel kan bewegen. Als je naar 3 axis gyro (3D mode) gaat heb je veel meer controle, foutjes worden niet gecorrigeerd en je hebt alles zelf in de hand, hoe snel je wilt sturen etc. in de 3D mode kan je ook stunts doen. bijvoorbeeld onderste boven vliegen. Ik zelf vlieg nog steeds met 6 axis gyro, 3D mode is mij nog veel te moeilijk :p
    De helicopter heeft ook een brushless motor (zonder koolborstels) wat erg fijn is, deze hoeven minder snel te worden vervangen dan een brushed motor (koolborstel)

    Nu wat meer details over de helicopter.

    De helicopter is maar liefst 245mm lang en 80mm hoog. De heli weegt zo'n 43 gram en de vliegtijd is zo'n 5-7 minuten. Dit is best aardig lang vind ik zelf, de batterij is al opgeladen in 45 minuten, En omdat je er 2 te gelijk kan opladen is dit extra handig!

    Hier wat foto's van de helicopter zelf

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Het moederbord van de helicopter is ook erg fijn, als je iets wilt vervangen gaat dit erg makkelijk. Je hoeft simpelweg alleen de connector van het moederbord te halen!

    [​IMG]


    Ook het tandwiel van de helicopter ziet er erg mooi uit en zou makkelijk te vervangen moeten zijn, ook zie je op het onderstaande plaatje hoe de batterij is gevestigd. Je hoeft hem simpelweg in de batterijhouder te schuifen

    [​IMG]


    Helaas heb ik nog geen filmpje kunnen schieten, de achter motor is kapot en ik heb nieuwe besteld. Het filmpje komt dus later.
    Wel kan ik jullie een ander filmpje laten zien.

    [media=youtube]yNUk4l5ImfY[/media]


    De Zender

    Ook op de zender valt niks aan te merken. Het ligt erg goed in de hand en beschikt over vele opties. Het beeld had misschien wel ietsjes veller mogen zijn

    Er zitten ook trim-knopjes op de zender wat ik erg fijn vind. mocht je helicopter iets naar rechts, links, Naar voren of naar achtere vliegen valt dit makkelijk te herstellen met de trim knopjes

    [​IMG]


    Mening

    Voor zo'n 62 euro heb je een leuke 6 kanaals beginner helicopter. Maar als je nog verder wilt ben je er nog lang niet.
    Helaas heb ik ook al 2 kapotte onderdelen gehad wat ik erg snel vind, De swashplate heb ik al moeten vervangen en nu zijn de achtermotoren onderweg. De achtermotoren zou ik weer vast moeten solderen dus hopelijk gaat dit goed.

    Verder buiten dat is dit een prima helicopter, leuk om mee te leren en het verdoet zeker je tijd. Het model ziet er ook nog eens strak uit.

    Cijfer: 8/10

    Pluspunten
    Niet al te dure 6 Kanaals helicopter
    Besturing is erg goed
    Ziet er leuk uit

    Minpunten
    Onderdelen gaan misschien wel te snel kapot (??)
    Wat aan de kleine kant.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina