Revisie kyosho gz 15

Hallo allemaal,

ik ben bezig met het reviseren van een kyosho gz 15 motor. Nu wil ik de zuiger op de drijfstang monteren, dit zit vast met een kein pennetje en een klein wit busje. Ik kan deze niet vastzetten. Hoort dit zo? Als je dan de zuiger in het cilinderwandje plaatst, zit hij op zijn plaats en kan deze niet meer eruit vallen, maar het witte busje kan wel het cilinderwandje raken lijkt mij. Bij de oude zuiger en drijfstang zat deze wel vast en moest ik deze met een dreveltje los maken.

Wie kan mij helpen?
alvast bedankt
Gr.
J.P.

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/engine/pdf/74115_gz15_p.pdf

Blijkbaar hoort dit zo..
Maar als je er met een dremel op hebt gezeten om dingen los te krijgen, heb je dan niets beschadigd?

Dat kunststof zal de wand van de cilinderbus niet beschadigen, maar het zal niet de bedoeling zijn dat het er een beetje los in zit

Uitstekende stukjes staal van de zuiger als gevolg van een dremelactie kunnen de bus wel beschadigen..

Een dergelijke montage is vrij normaal bij kleine OS motoren (dat is het namelijk) het stopseltje is van teflon en voorkomt dat de cilinderwand beschadigd raakt.

Als ik het goed heb kan de zuigerpen er maar aan 1 kant uit en let goed op het smeergaatje van de drijfstang tov de zuiger en zorg dat de drijfstang niet omgedraaid gemonteerd wordt.

GZ15

Ok, bedankt. Dus als ik het goed heb gemonteerd, zit het teflon pennetje aan de kant van de drijfstang waar ook het smeerkanaal ( inhammetje) en smeer gaatje zit ?

dergelijke montage is vrij normaal bij kleine OS motoren (dat is het namelijk) het stopseltje is van teflon en voorkomt dat de cilinderwand beschadigd raakt.

Als ik het goed heb kan de zuigerpen er maar aan 1 kant uit en let goed op het smeergaatje van de drijfstang tov de zuiger en zorg dat de drijfstang niet omgedraaid gemonteerd wordt.[/QUOTE]

In mijn PB:

JP-7007 zei:
Ok, dus als ik het goed heb gemonteerd, zit het teflon pennetje aan de kant van de drijfstang met de lange inham en het smeergaatje? ( de andere kant van de drijfstang met het kleine zwarte gaatje zit dan aan de vlakke kant van de drijfstang....

Hoor het wel,
Thanks

Gr.
J.P.

Laat ik heel duidelijk zijn dat dit een forum is en ik heus wel een paar keer per dag kom kijken. Mij "lastig vallen" per PB helpt niet om een sneller antwoord te krijgen....

Maar het smeergaatje voor de krukaspen moet naar de krukas wijzen en het langste deel van de zuiger naar de uitlaatpoort, is er geen langste deel wordt het lastig maar de tekening is duidelijk daarin, het stopseltje wijst naar de achterkant.

Back