Revo mix instellen met EVO9

Hallo,

IK heb het net al afgezocht maar kan niet veel info vinden hoe ik mn revo mixer kan instellen op mijn EVO 9

Ik heb mijn walkera omgebouwd zoals onderstaande figuur aangeeft, met het verschil dat ik de mixer dus in de zender wil programmeren. Kan iemand me een oplossingsrichting aangeven ? IK gebruik een ikarus HH gyro.

Badankt !

l_sepImage2.jpg

IK ben iets verder. De manual zegt er het nodige over, echter die verplicht je om ook het heli menu te gebruiken. (en daar kom ik echt niet uit :( )

Er zijn volgens mij weinig mensen die heli vliegen met een evo 9.

Volgens mij KAN je geen revo gebruiken als je een HH gyro hebt. Waarom wil je dit instellen, heb je op dit moment een probleem?

Ik heb toevallig een HH gyro, die overigens ook zonder HH kan worden ingesteld. Feitelijk is het enige wat ik wil mbv van één van de sliders de midden rpm van de staartrotor instellen (zodat de heli niet meer om zn as draait) terwijl ik met kanaal 4 (op de linker stick waar voor mij normaal rudder zit) de tail links rechts kan sturen.

IK ben erg tevreden met deze zender, ik zie ook dat eenvoudig instellen van wat ik wil op de EVO niet zoooo eenvoudig gaat . óf ik snap het niet, dat kan ook :) )

Alles is eenvoudig, alleen snap je het niet altijd meteen ;-).

Mijn 401 kan je in zowel HH als geen HH instellen, maar volgens mij moet je echt geen revo instellen. Als ik jou was zou ik gewoon in HH vliegen.

:P

Het lastige is dat als ik deze gyro met HH (of zonder) op rudder gebruik, ik niet zeg maar de staartrotor op 1/2 snelheid kan afregelen (zodat de staart stabiel staat). Deze gyro kan het mixersignaal niet afstellen mbv potmeter. Mixn moet dus in de zender geprogrammeerd worden.

Heb ik gedaan. Ik had de tutorial al, maar heb ook een FAQ opgeduikeld. Daar staat iets in over het programmeren van de EVO en een hummingbird (FP). Straks even doorlezen.

Ik ben er uit...zucht :D

Ik heb kanaal vier en drie (rudder en throttle in een nieuwe mixer geplaatst) Rudder volgt nu gas (pixi 7 amp regelaar voor staart) Met goedkoop gws gyrotje werkt het, alleen is de curve voor de tailmotor te steil maar die is wel af te regelen in de zender.

Als je eenmaal weet hoe het werkt....is het kinder simpel :cry:

Als je de EVO draadjes leest op RCGroups (een bericht of 1500 denk ik) dan kom je meer en meer tot die conclusie en diegene die daar komen zeggen dat iets niet kan geprogrammeerd worden komen meestal bedrogen uit, 9/10 (of meer) is het wel te doen maar je moet het weten.

Kris

Ja, ook ik ben die draadjes doorgegaan. Ik ben er inmiddels achter dat je bijna alles kan programmeren met deze zender. Dat is een sterk punt van dit ding. Jammer is wel dat de manier waaróp je dat moet doen zo essentieeel anders is dan de rest van de wereld.

De handleiding is er in ieder geval niet altijd duidelijk over, soms zelf gewoon onduidelijk en voor mij redelijk misleidend.

Ik snap nu hoe het werkt, en heb ook gewoon de default geprogrammeerde mixers waarvan ik weinig begreep maar gewoon verwijderd.

Waarom heb je geen heli mech. template gekozen dan ? dan kun je gewoon revo in en uitschakelen.

Je drukt de mixerknop in ofwel de ghi3 knop, dan kies je TAIL en daar zie je Coll. + en Coll- daar kun je hem inschakelen en wijzigen. Het heet alleen geen revo maar coll, omdat je al in het tail menu zit.

Back