rex5 ontvanger kristallen

• Topicstarter Topicstarter xanderdude
  • Startdatum Startdatum
X

xanderdude

Guest
weet iemand waar ik in nl via internet kristallen voor de rex5 kan bestellen? (gewone normalen kirstallen 35 mhz kanaal 79)
het liefst (volgens informatie over ontvanger hitec of graupner)
levertijd liever niet langer dan 4 dagen. ivm indoormeeting

bedankt
mvg xander

is die prijs voor een set of per stuk ik neem de multiplex wel omdat ik ook binnekort een multiplex zender koop.

mvg xander (ik neem aan geen DS kristallen)

nog even een vraagje in me tijdelijke zender zit een gws kristal in
wat kan ik beter nemen : futaba of mpx?

mvg xander

Heb je uberhaupt zelf de moeite genomen om ze te vinden?

Als je nu nog kristallen moet gaan regelen binnen een week dan zou je wel ens heel veel pech kunnen hebben... het is namelijk niet altijd op voorraad en daarbij komt ook nog eens dat wanneer je iets on-line koopt je ook nog mag wachten op de post...

xander..

Ik heb een futaba kristal in mijn rex5.. en ik kan je zeggen dat ie raar doet af en toe..
Ik zou proberen een kristal van jeti te krijgen..

Peter

Conrad levert Jeti kristallen, maar MPX en Robbe kristallen doen het ook goed in die ontvangers.

robbe kristallen werkt die van mij perfekt
graupner zou ik niet gebruiken en veel vliegen met mpx kristallen
groeten wiebe

In de jeti rex 5 werken :

Jeti zelf ;)
Multiplex
Hitec

Wat echt problemen kan geven :
Futaba
Webra

Dit uit eigen ervaring en van clubgenoten.

Mijne had een heel raar storinkje met een futaba kristal..
Of misschien hield die ontvanger niet van servals.. dat kan ook nog..

@alex.. waar zit die rex5 van jouw dan in?

Peter

In m'n kippie :P

Die 'tik' schijnt niet specifiek van het kristal te komen, maar een 35MHz Rex5 probleem te zijn. Koen had het ook met hun Willow, en daar zit wel een Jeti kristal in volgens mij.

Volgens mij heeft iedereen wel ervaringen met tikken of rare fenomenen met alle typen apparatuur... Ik gebruik zelf ook een aantal Rex5/40MHz ontvangers met Futaba kristallen (=zender), in de regel zonder tikken maar er zijn soms nou eenmaal van die hoekjes op het veld...

Back