(richt)lasers

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Arie de Koning, 5 okt 2004.

  1. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    lasers mogen niet onder de 18 jaar verkocht worden boven de 2mW dacht ik,ofwel met toestemming van ouders of zoiets dergelijks.


    (niet dat ik daarop let,ik heb een licht-effect-laser van 60Mw :wink: )
     
  2. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik kwam hier toevallig even langs...

    Ik wil graag een ieder erop wijzen dat het bezit van een RODE LASER VERBODEN is...
    Uitzonderingen zijn de sportschutters die de lasers als richtmiddel gebruiken en uiteraard overheids eenheden. Voor de rest zijn ALLE rode lasers verboden om in je bezit te hebben. Deze wet is in januari 2007 veranderd en vanaf januari 2007 vallen alle rode lasers onder de catagorie 3 in de wet wapens en munitie. Met uitzondering dus van de sportschutters & overheids eenheden mag niemand meer in het bezit zijn van een rode laser.

    Door de verandering in deze wet zie je nu ook veel laser pointers die bij presentaties gebruikt worden die voorzien zijn van een groene laser.

    M.v.g.

    JK.
     
  3. Den Haag houd maar niet op met de Nederlandse burger regeltjes door de strot duwen >=(
    Toch uit protest maar eens een rode auto met als typenaam Laser zoeken.
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Het is idd Den Haag die deze wet heeft ingevoerd c.q. aangescherpt maar het is het volk die de oorzaak ervan is in dit geval... Er waren té veel gevallen bekend van mensen die met rode lasers in andermans huizen gingen schijnen bij wijze van grap. Maar voor hetzelfde geld zit er iemand met een buks op je huiskamer, jij kan het verschil niet maken namelijk... Dus bedank in deze niet Den Haag maar de klootzakken die het voor de goede verpesten zoals altijd...

    Ik heb er zelf geen last van haha... Ik ben overheid ;-)

    JK.
     
  5. Toen ik vorig jaar op de beverwijkse Bazar een rondje maakte rende er een Oosters jongetje rond die iedereen express met zo'n rood lasertje in de ogen scheen, ook bij mij.
    Ik moet zeggen dat dat geen lekker gevoel gaf, het is dat hij al doorgerend was (en de omgeving ook nogal vrij Oosters was) anders had ik hem een schop onder zijn hol verkocht van hier tot donker Afrika.
    Dus ja de goede moeten weer eens onder de kwade lijden.

    Maar ach, ik lig er verder niet echt wakker van dat het verboden is hoor.
     

Deel Deze Pagina