Riem loopt aan op staartbuis

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
D

Duccan

Guest
Hey,

Ik heb een T-rex. Als ik mn heli in mn hand optoer voel ik de staartbuis langzaam warm worden dus er is een wrijving tussen mijn staartbuis en mijn riem. Door deze wrijving kan toch een electrische spanning ontstaan en stroring veroorzaken?? Wat kan ik hiertegen doen...?

Ik heb al een paar keer gevlogen met mn T-rex. Ben nu nog bezig met alles goed afstellen, dus heb nog niet ver gevlogen. Heb tot nu toe alleen binnen een straal van ongeveer 10 meter gevlogen

Duccan

Hallo Duccan,
Weet je zeker dat de staartbuis nog recht is?
Een riem die tegen de buis aanloopt lijkt mij niet normaal.
Controleer ook de spanning van de riem. Een te slappe riem veroorzaakt ook problemen.
Groeten,
Fred Pfeijffer.

Hey,
De staartbuis is recht. Deze T-rex is nog nooit gecrashed en de staartvin staat 90 graden ten opzichte van de grond.

De riem is niet slap. Ik kan de riem tot in het midden in drukken, zoals het in de handleiding staat.

Hoi,
Ik hou zelf de riem iets strakker om te voorkomen dat de tanden gaan haken op het punt waar de riem een kwart gedraaid is.
Groeten,
Fred Pfeijffer

Duccan zei:
Hey,

Ik heb een T-rex. Als ik mijn heli in mijn hand optoer voel ik de staartbuis langzaam warm worden dus er is een wrijving tussen mijn staartbuis en mijn riem.
Duccan
Waar wordt de buis warm ? De poelie-lagertjes e.d. geven ook warmte af hoor.

Back