riemspanning

Ik span de riem van mijn T - rex 450 sport telkens aan, ik draai de 8 schroefjes goed vast
en toch blijft de riem niet op de juiste spanning.
Tijdens het vliegen slaat de staart ongecontroleerd 90 graden uit.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen ?

Weet je zeker dat dat aan de riemspanning ligt?
De kracht op de riem is niet zo heel erg groot: de trekkracht van de poelie ligt, als ik geen rekenfouten gemaakt heb, in de orde van grootte van 1~1,5 kilo voor een normale stationaire hoover, reken 2 keer die waarde voor super-extreme manouvres, maar dan heb je het ook absoluut gehad.

Dat betekent, dat ALS je last zou hebben van een verlopende riemspanning, dat je de tailboom met de hand zou moeten kunnen verschuiven als hij vast zit.
Snel genoeg getest, lijkt mij.

Zit de tailboom los, omwikkelen met tape waar hij in het boomblock zit, maar zit hij niet los, dan moet je zoeken naar een storing in je gyro of servo o.i.d.

ik ga even met brutus mee omdat het me inderdaad nogal sterk lijkt ivm de riemspanning elke keer opnieuw verliezen, dan moet je tail wel erg los zitten..
het kan maar heb ooit een blade 500 gezien met een zeer losse riem en bij een hover had hij er geen last van.
waarmee ik zeker niet wil zeggen dat je niet regelmatig je riemspanning moet controleren hé ;)

maar kijk effe wat gyro instellingen na,o.a. je end points van je tail, zeker nazien dat je de volledige weg insteld naar beide kanten.
je vliegt heading hold waarschijnlijk?

en dan alles mechanisch aflopen ook, stangetje van je pitch aansturing zit mooi vrij? pitch slider mooi vrij zonder weerstand?

servo in orde? (heb er ooit 1tje gehad met een draadbreuk in, soms werkte die dus niet..)

veel succes in elk geval!

Hallo,

Kijk ook eens de tandjes van je riem na.
Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad en het bleek dat de riem hier en daar tandjes miste.

Wat Brutus schrijft, omwikkelen met tape waar hij in het boomblock zit, heb ik ook gedaan bij mijn trex 450 sport. Geen last meer van verschuiven.
Maar welke gyro gebruik je ik heb de originele, GP780, toen vervangen, had dezelfde klachten, spontaan weg slaan van de staart.

Nog iets heel belangrijk waar ik net aan denk..

heb je de "grip flip" uitgevoerd bij je tail grips..?

Klassieke modificatie bij de trex 450, via Google veel info over te vinden..

mvg

euhm. kan heel goed.

mijn trex 450 se v2 had als zeer bekend punt dat met alle schroeven aangedraaid, de staartbuis een beetje te simpel terug geschoven kon worden.
heb ik opgelost door afplaktape over het eind te wikkelen. 2 of drie keer rond.
zit het net wat strakker.

daarna ben ik naar een torque tube gegaan, en die hebben dat probleem zowieso niet
de sport is de directe opvolger, zelfde onderdelen. als je terugschuiven vermoed, gewoon testen. kan geen kwaad.

Wat ook een mogelijkheid is , de belt kan statische electriciteit veroorzaken en dit kan tot staartproblemen leiden. ( wegslaan van tail bijv. )
Dus kan grounden van de staart ook wel eens helpen.

Back