Rigols HMS Victory

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Peko, 22 sep 2022.

  1. Peko

    Peko

    Lid geworden:
    25 jan 2021
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Capelle aan den ijssel
    Hallo bouwfanaten,

    kan iemand mij helpen met de Rigols van de Victory. Dat zijn de ornamenten boven de geschutspoorten en zijn er in twee uitvoeringen. In de doos van Mamoli kan ik ze niet terug vinden en om figuurzagen is het een drama. Over drama gesproken,nu begrijp ik waarom Mamoli gestopt is met de Victory……er klopt weinig van deze set en moet veel aanpassingen doen. Terug op de vraag ,heeft iemand een idee of kan mij helpen met de Rigols. Groet Peter.
     
  2. Peko

    Peko

    Lid geworden:
    25 jan 2021
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Capelle aan den ijssel
    vergeten te vermelden,schaal 1:90.
     
  3. janzwart

    janzwart Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    2.298
    Locatie:
    Hillegom
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  4. Peko

    Peko

    Lid geworden:
    25 jan 2021
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Capelle aan den ijssel
    Hallo Jan, bedankt voor het aanbod, maar het is niet de juiste maatvoering . En ik heb een complete set nodig dus ik zoek verder.
     
    janzwart vindt dit leuk.
  5. Ptèr

    Ptèr

    Lid geworden:
    9 nov 2021
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Thuis
    Hoi Peter,

    De fabrikant Mamoli is niet zomaar gestopt maar de fabriek is afgebrand en Daniel Dusek van Dusek models zet de Mamoli lijn nu voort. Helaas is alles verloren gegaan in de brand, dus alles moet opnieuw ontworpen worden.
    Er zijn goede aftermarket onderdelen verkrijgbaar voor dit populaire schip. Met 3d printing is tegenwoordig allerlei zaken verkrijgbaar. De HMS Victory is uitgebracht door meerdere fabrikanten en daardoor loont het ook de moeite om 3d geprinte onderdelen te ontwikkelen omdat ze voor meerdere fabrikanten gebruikte kunnen worden.

    Onderstaande website biedt voor alle schalen HMS Victory geprinte details aan. Ik heb voor jou al de juiste schaal geselecteerd. Ook de Rigols (twee verschillende soorten) zijn verkrijgbaar. ;)
    HMS Victory Scale Model Parts (VSMP) by VictoryModeler - Shapeways Shops

    Succes!
    Peter
     
  6. Peko

    Peko

    Lid geworden:
    25 jan 2021
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Capelle aan den ijssel
    Super bedankt, dat ziet er goed uit……hier kan ik wat mee.
    Nogmaals bedankt M vr gr Peter.
     
    Ptèr vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina